همزمان با هفته جهادکشاورزی عنوان شد:

شهرستان ازنا رتبه اول کشت قراردادی در استان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ازنا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد سالانه مدیربت متبوع خود بخش هایی از اقدامات انجام گرفته درجهادکشاورزی این شهرستان را تشریح نمود.
کد خبر : 5940
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
شهرستان ازنا رتبه اول کشت قراردادی در استان

نشست خبری مدیر جهادکشاورزی با خبرنگاران شهرستان ازنا برگزار شد.

محمدقربان لک مدیر جهادکشاورزی شهرستان ازنا روز پنجشنبه ۲۵ام خرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد سالانه مدیربت متبوع خود بخش هایی از اقدامات انجام گرفته درجهادکشاورزی این شهرستان را تشریح نمود.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه : محمدقربان لک در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان ازنا با تبریک هفته جهادکشاورزی این ایام را فرصتی مغتنم در بیان عملکردها دانست و اظهار داشت: درشهرستان ازنا از ۶۱ هزار هکتار زمین زراعی ۲۳ هزار هکتار آبی و از این مقدار بالغ بر ۱۰ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ازنا با این بیان که اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی صورت گرفته عنوان کرد: هرساله قریب یک سوم از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت حبوبات می رود و البته علی‌رغم نمونه بودن، به دلیل عدم برندسازی  محصولات ما به نام شهرهای دیگر عرضه می‌گردد.

وی درهمین رابطه افزود: بزودی جشنواره ملی لوبیا با هدف معرفی حبوبات بالاخص تولید ۱۸ هزارتن لوبیای باکیفیت  در شهرستان ازنا برگزار خواهد شد و دراین بین سعی می شود لوبیا نماد کشاورزی شهرستان قرار گیرد و تابلوهایی بااین مضمون در ورودهای شهر نصب گردد.

لک با اشاره به دیگر اقدامات انجام گرفته جهادکشاورزی گفت: در زمینه آبیاری تحت فشار سال گذشته ۱۰۵ هکتار تحویل شده و ۳۷۵ هکتار در دست اقدام است و در زمینه لایروبی هم ۱۱ قنات لایروبی شده که تعدادی با مشارکت مردمی محقق شده است و همچنین در انتقال آب ۱۳۰۰ متر لوله رایگان اهدا  و دو استخر بزرگ در روستای بوکی و سیاوش آباد تحویل داده شده است.

وی با این بیان که پرسنل جهادکشاورزی شهرستان ازنا عملکرد مضاعفی نسبت به مراکز دیگر دارند در خصوص کشت گندم یاداور شد: شهرستان با برداشت ۷۰ هزار تن گندم رتبه اول را در سطح استان حفظ نموده است و امسال هم پیش بینی رکورد را داریم در بحث کشت قراردی هم که از خدمات جدید دولت بشمار می آید افزایش مشارکت ها را شاهدیم.

مدیرجهادکشاورزی ازنا درادامه افزود: جهادکشاورزی این شهرستان ۲۱هزارهکتار مبارزه با آفت سن گندم را در عملکرد خود دارد که رتبه چشمگیری در کل کشور است.
و این درحالیست که مجموعه جهاد کشاورزی کمبود نیرو دارد در حالی که مراکز دیگر با نیروی مازاد مواجه اند.

وی درباره کشت گیاهان دارویی تصریح کرد: در کشت گیاهان دارویی ۱۵۰ هزار نشاء و قلمه رایگان توزیع کردیم و بسوی محصولات ارگانیک گلخانه ای رفته ایم و در راستای طرح توسعه ۳۶هزار ۸۰۰ متر گلخانه ایجاد نموديم و درحال حاضر ۲ هکتار گلخانه فوق پیشرفته نیز دردست احداث است.

محمدقربان لک در بحث تداخلات اراضی همکاری مردمی را خواستار شد و ابراز کرد: در رفع تداخلات اراضی کشاورزی سال گذشته ۳۶ پلاک را در کمیته رفع تداخلات انجام داده ایم و این آمادگی را داریم که به نفع کشاورز حکم صادر شود.

وی ادامه داد: ۸ بهره بردار نمونه در سطح استان لرستان،۱ بهره بردار نمونه ملی در بهره وری آب، ۴ رزمایش بسیج، واکسیناسیون گسترده دام، دیدار با خانواه معظم شهدا،
همچنین تولید شیلات و بازرگانی و خانه های محیط زیست با کسب رتبه اول از دیگر اقدامات اداره جهادکشاورزی بوده که‌ درمجموع طبق پایش ها رتبه سوم در سطح استان بعد از خرم آباد و بروجرد را کسب نموده ایم.

لک گفت: در مقوله تنظیم بازار و توزیع اقلام غذایی ۵۸۳۱ مورد بازرسی از اصناف و برگزاری نمایشگاه سال نو و توزیع مرغ منجمد را داشته ایم.

وی درپایان نشست خبری اظهار کرد: در فصل برداشت محصول نگاه ما به گندم محترمانه باشد کشاورزان عزیز در فصل گرما از زمین خود در مقابل آتش‌سوزی حراست کنند که ضرر متوجه همگان است.
تهیه و تنظیم خبر: سعیدپوریان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.