سردبیر

ضرورت پرهیز از نگاه جزیره ای نسبت به ساکنان شهری و روستایی

سرویس اجتماعی : در دنیای امروز نظر به پیوستگی اجتماعی ایجاد شده بین مناطق مختلف مرز بین شهر و روستا دیگر چندان مفهومی ندارد برهمین اساس مراودات فراوان اجتماعی و اقتصادی بین همه ما اعم از شهری و روستایی وجود دارد که همین امر ما را از نگاه جزیره ای به این مناطق باز می دارد.
کد خبر : 308
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

سرویس اجتماعی : در دنیای امروز نظر به پیوستگی اجتماعی ایجاد شده بین مناطق مختلف ، مرز بین شهر و روستا دیگر چندان مفهومی ندارد برهمین اساس مراودات فراوان اجتماعی و اقتصادی بین همه ما اعم از شهری و روستایی وجود دارد که همین امر ما را از نگاه جزیره ای به مناطق مختلف شهرستان باز می دارد.
به گزارش نگین اشترانکوه: علاوه بر ضرورت توجه به سلامت روستاییان عزیز و توزیع عادلانه لوازم بهداشتی و پیشگیرانه، در تدابیر فرهنگی و اجتماعی نیز توجه به این قشر زحمت کش جامعه بسیار با اهمیت است.
نظر به ارتباط نزدیک تر ساکنان روستاها و پر رنگ تر بودن آداب و رسوم محلی در این مناطق لزوم اطلاع رسانی در زمینه بایدها ونباید های این روزها بیشتر به چشم می خورد. تردیدی نیست بسیاری از ازناییهای مقیم سایر شهرها از جمله شهر قم ایام نوروز به این دیار خصوصا به برخی روستاها باز می گردند که اصلا مبادی ورودی آنها با شهر جداست و عملا اعمال محدودیت با دستور و بخشنامه برای آنها مقدور نیست، مگر با روش خود کنترلی و خود قرنطینه ای خانواده ها که آن هم تنها با اطلاع رسانی موثر میسر است.
اینکه تمرکز فقط بر ورودی های ازنا،گلزار ازنا وبازار ازنا باشد تنها بخشی از مبادی ورودی را کنترل خواهد نمود.
خوشبختانه با رابطه خوبی که بین فرمانداری، بخشداران و دهیاران مشاهده می شود و ارتباط مویرگی شبکه بهداشت با مراکز بهداشتی و بهورزان شبکه اجتماعی خوبی ایجاد نموده که اگر طی این چند روز باقیمانده تا پایان سال اطلاع رسانی صحیحی صورت بگیرد می تواند در پیشگیری وقطع شبکه انتقال بسیار موثر واقع شود.//محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.