با محدودیت کشاورزان غیربومی

کشاورزان ازنا به الگوی کشت ۵۰ درصد گندم مکلف شدند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ازنا گفت: در برنامه ابلاغی الگوی کشت، بهره برداران مکلفند حداقل ۵۰ درصد از اراضی آبیزار خود را به کشت گندم اختصاص داده و از ۵۰ درصد زمین باقیمانده حداکثر ۳۰ درصد را به کشت محصولات بهاره اختصاص دهند.
کد خبر : 4044
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کشاورزان ازنا به الگوی کشت ۵۰ درصد گندم مکلف شدند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ازنا گفت: رعایت الگوی کشت تنها راه برون رفت از چالش خشکسالی است، در برنامه ابلاغی الگوی کشت، بهره برداران مکلفند حداقل ۵۰ درصد از اراضی آبیزار خود را به کشت گندم اختصاص داده و از ۵۰ درصد زمین باقیمانده حداکثر ۳۰ درصد را به کشت محصولات بهاره اختصاص دهند که در این راستا نیز باید محصولات رایج شهرستان کشت شوند.

درویشی اظهار داشت: از آنجایی که برخی از بهره برداران تمام اراضی یا بخش زیادی از آن را با هدف کشت محصولات نامتعارف منطقه و آبدوست به اجاره کنندگان مهاجر و غیربومی اجاره میدهند و کشاورزان غیربومی نیز بدون رعایت الگوی کشت نهایت بهره‌برداری ممکن را از زمین به عمل می آورند، بنابراین چنانچه حد نصاب کشت های بهاره (حداکثر ۳۰ درصد کل زمین آبیزار) رعایت نگردد، برابر قانون علاوه بر عدم ارائه هرگونه خدمات به اینگونه بهره برداران، انشعابات آب و برق آنها نیز قطع و محدود گردیده و مشمول جرایم پیش بینی شده در قانون میشوند.

مدیر جهادکشاورزی ازنا در ادامه گفت: بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی موجود ورود کشاورزان غیربومی محدود میگردد و مسئولیت عدم رعایت الگوی کشت توسط آنها بر عهده مالکین و اجاره دهندگان است.

درویشی در پایان گفت: با توجه به کاهش چشمگیر بارش ها نسبت به میانگین بلندمدت سالهای گذشته، کاهش حجم و سطح آبهای زیرزمینی و بروز خشکسالی ها، ممنوعیت کشت محصولات آبدوست از برنامه های اجتناب ناپذیر جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.