‍ ایجاد شکارگاه اختصاصی جهت احیا و تکثیر حیات وحش شهرستان ازنا

شناسایی یک منطقه طبیعی در شهرستان ازنا برای ایجاد شکارگاه اختصاصی، یکی از برنامه های اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان جهت احیا و تکثیر حیات وحش منطقه می باشد.  
کد خبر : 1469
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

شناسایی یک منطقه طبیعی در شهرستان ازنا برای ایجاد شکارگاه اختصاصی، یکی از برنامه های اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان جهت احیا و تکثیر حیات وحش منطقه می باشد.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی نگین اشترانکوه؛ با واگذاری عرصه های طبیعی و ایجاد شکارگاه اختصاصی، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تلاش دارد تا از سرمایه گذاری و توان بخش خصوصی برای حفاظت از محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری زیستگاه های طبیعی شهرستان ازنا استفاده نماید.

در این خصوص تاکنون تعدادی از سرمایه گذارانی ، جهت ایجاد شکارگاه اختصاصی در منطقه کوهستانی مهسران روستای تازران به وسعت ۴۱۶۴۲۹۲ متر مربع متقاضی شده اند.

این عرصه طبیعی به عنوان شکارگاه اختصاصی به بخش خصوصی واگذار می شود، که جمعیت حیات وحش در آن مناسب نیست و نیاز به حفاظت دارد و تلاش است تا با این اقدام، عرصه فوق، توانمندی خود را بازیابی کند و جمعیت حیات وحش در آن بیشتر شود.

در قرق اختصاصی، بخش خصوصی مکلف می شود تا منطقه تحت قرق را مدیریت و حفاظت کند و محیط امن برای گونه های مختلف وحوش ایجاد تا شرایط برای تکثیر فراهم شود.

پیش از واگذاری عرصه به بخش خصوصی، جمعیت حیات وحش سرشماری و پس از آن، شکار در این منطقه تا چند سال ممنوع می شود و بخش خصوصی مکلف است از عرصه حفاظت کند.

با گذشت این سال ها، جمعیت وحوش بار دیگر در منطقه مهسران سرشماری می شود تا وضعیت آن بررسی و جهت اخذ مجوزهای لازم شکار، تصمیم گیری شود.

در صورتی که جمعیت وحوش در این منطقه مناسب نباشد، اجازه شکار داده نمی شود و با حفاظت از عرصه قرق شده و ممنوعیت شکار، جمعیت گونه های علف خوار بیشتر می شود و به دنبال آن، جمعیت گونه های گوشتخوار رشد می یابد و با این اقدام، گام های خوبی برای صیانت از عرصه های طبیعی، کمک به حفظ پوشش گیاهی و حفاظت از گونه های مختلف جانوری برداشته و در این میان بستری برای توسعه گردشگری طبیعی خواهد بود.

لازم به ذکر است با اجرایی شدن شکارگاه اختصاصی منطقه مهسران شهرستان ازنا ، برای چندین نفر از مردم بومی روستاهای اطراف اشتغال زایی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.