پیوند سردسیر و گرمسیر

آغاز عملیات اجرایی جاده الیگودرز به مسجد سلیمان

یکی از ویژگی های مهم و استراتژیک شهرستان الیگودرز هم مرز بودن با استانهای خوزستان، اصفهان، چهارمحال بختیاری و مرکزی می باشد اما بی گمان هنگامی این مجاورت ارزشمند و مثمر ثمر واقع می شود که ارتباط زمینی بصورت مستقیم برقرار باشد.
کد خبر : 1932
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۶:۱۰
آغاز عملیات اجرایی جاده الیگودرز به مسجد سلیمان


یکی از ویژگی های مهم و استراتژیک شهرستان الیگودرز هم مرز بودن با استانهای خوزستان، اصفهان، چهارمحال بختیاری و مرکزی می باشد اما بی گمان هنگامی این مجاورت ارزشمند و مثمر ثمر واقع می شود که ارتباط زمینی بصورت مستقیم برقرار باشد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی نگین اشترانکوه؛ اتصال الیگودرز به خوزستان با توجه به مبادلات فرهنگی و اقتصادی یکی از آرزوهای دیرینه مردم و مسوولان بود که همواره سخن از اجرای آن به میان می آمد و در نهایت مغفول و در حد یک رویا باقی می ماند.

با آغاز دوره دهم مجلس شورای اسلامی اجرای این طرح به عنوان یکی از برنامه های محمد خدابخشی منتخب مردم الیگودرز در دستور کار قرار گرفت.

طرحی که اجرای آن علاوه بر کاهش مسیر زمینی تهران به جنوب بسیاری از روستاهای منطقه را در بر گرفته و توسعه گردشگری و اقتصادی و منافع بسیاری را نصیب شهرستان می کند.

اما برغم موانع و مشکلات موجود مطالعه و احداث جاده الیگودرز به مسجد سلیمان به عنوان یک پروژه ملی در بودجه سال 97 کشور ردیف گرفت تا این رویا به واقعیت تبدیل شود.

پروژه ای مهم و تاثیر گذار بر توسعه و پیشرفت شهرستان الیگودرز که با پیگیری های مستمر محمد خدابخشی نماینده این شهرستان اکنون بعنوان یک پروژه ملی ردیف اعتباری گرفت، و کار ساخت آن با تکمیل و تجهیز کارگاه، راه اندازی و اخذ مجوز کارخانه های تولید مصالح شامل سنگ شکن، ماسه شور، بچینگ پلانت و تولید شن و ماسه مورد نیاز برای عملیات بتنی، احداث راه های دسترسی به انجام آزمایشات گمانه های مربوط به پایه های پل های بزرگ پروژه، خاکبرداری پرتابل و آماده سازی ورودی و خروجی برای آغاز عملیات حفاری و احداث تونل شماره1، اجرای سایت برداری و پی کنی و آماده سازی جهت ساخت آبروهای بتنی پروژه، ساخت و تامین راه های انحرافی جایگزین برای حفظ جریان تردد موجود محلی و پشتیبانی جهت شروع به ساخت آبروها، اجرای پرده های آب بند بتنی و سنگی محافظ جاده در مجاورت رودخانه، اجرای فونداسیون و دیوار حائل بتنی محافظ بدنه راه، اجرای عملیات خاکبرداری و سنگبرداری و برش ترانشه ها، بارگیری و حمل و خارج کردن مصالح ناشی از عملیات خاکی از محل انجام پروژه و حمل به محل دپو، تهیه خاک مناسب و اجرای لایه های خاکریزی و راکفیل در بخشهای مختلف مسیر با کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مشاوره شرکت مهندسین مشاور راه یاب ملل به همراه پیمانکاری شرکت ساختمانی ویسا، در حال احداث است تا آینده ای روشن را برای این شهرستان رقم بزند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.