حرف مردم

افزایش سطح خدمات تامین اجتماعی/ مطالبه جدی بیمه شدگان ازنایی

آنگونه که در خبرها آمده بود نماینده مردم دورود و ازنا صبح امروز با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت از درمانگاه تامین‌اجتماعی شهرستان ازنا بازدید نموده است.
کد خبر : 2358
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
افزایش سطح خدمات تامین اجتماعی/ مطالبه جدی بیمه شدگان ازنایی

 

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی نگین‌اشترانکوه: آنگونه که در خبرها آمده بود نماینده مردم دورود و ازنا صبح امروز با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت از درمانگاه تامین‌اجتماعی شهرستان ازنا بازدید نموده است.
در همین راستا بد نیست نماینده محترم مطالبه جامعه بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهر ازنا را هم بشنوند، البته این مطالبه گری از هیچ زاویه به‌ معنی نادیده گرفتن زحمات مدیران ، پزشکان و پرسنل درمانگاه تامین اجتماعی نیست، بلکه بیانگر ناکافی بودن امکانات موجود و‌عدم‌ رعایت عدالت در توزیع خدمات ارایه شده در مقایسه با سایر نقاط کشور است.
چندین سال درمانگاه تامین اجتماعی ازنا در مرکز شهر مشغول ارایه خدمات عمومی به افراد تحت‌پوشش بود که حداقل برای قشر کارگر سهولت دسترسی داشت، اما‌پس از صرف چندین سال زمان و چندمیلیارد تومان هزینه درمانگاهی با چند صد متر فضا در چند طبقه مجزا احداث شد که انتظار مراجعین از آن ارتقای سطح خدمات از درمانگاه عمومی به درمانگاه تخصصی بود ، اما چنین نشد و سطح خدمات در همان حد باقی ماند، این درحالی است که میزان حق بیمه پرداختی برای همه یکسان بوده اما اختلاف میزان خدمات دریافتی بیمه شده کلان شهرها با مناطق محروم زمین تا آسمان است در حالی که با نگاه عدالت محور این‌معادله می بایست معکوس می بود….!!!!
در خصوص بیمارستان اگرچه کم بودن جمعیت بیمه شدگان شهر ازنا نسبت به حد نصاب لازم بهانه ای شد برای رفع یک تکلیف سازمانی، اما در حقیقت تعداد بیمه شدگان ‌ازنا کم نبوده بلکه به دلیل اشتغال اجباری نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر ازنایی در سایرشهرها همواره حق بیمه واریزی از جیب ما اما مزایای آن به کام دیگر شهرها‌ بوده است…!!!
از آن گذشته، چنانچه هدف توزیع عادلانه خدمات باشد وجود یک بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه شرق لرستان برای ۳ شهر دورود،ازنا و الیگودرز ، با احتساب جمعیت بیمه شدگان آنها بسیار بالاتر از حد نصاب است که در این‌صورت می‌توان شهر ازنا را حد واسطی دانست که هم فاصله بین این دوشهر را نصف می نماید و هم با استان مرکزی و شهر اراک همجوار است که سهولت اعزام بیماران به مراکز تخصصی تر را در پی‌ خواهد داشت.
اما تا آن هنگام و پیدا شدن چنین اراده ای برای‌ایجاد توازن و اجرای عدالت در‌توزیع امکانات، ارتقای سطح همین درمانگاه از عمومی به تخصصی و مجهز نمودن آن به تجهیزات پیشرفته مطالبه جامعه بیمه شدگان شهر ازنا از مسئولان کشوری و استانی خواهد بود.

محسن دهقان نژاد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.