فرماندار ازنا تصریح کرد:

توسعه صنعت گردشگری لرستان نیازمند برنامه ریزی جامع

محمدرضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا در جلسه ستاد خدمات سفر استان که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد گفت : استان لرستان در حوزه گردشگری ظرفیت و پتانسیل های بالا و کم نظیری دارد که در راستای معرفی این ظرفیت‌ها باید اقدامات موثر انجام شود.
کد خبر : 7353
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

فرماندار تاکید کرد: توسعه صنعت گردشگری استان لرستان نیازمند برنامه ریزی جامع و مدون است.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: محمدرضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا در جلسه ستاد خدمات سفر استان که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد گفت : استان لرستان در حوزه گردشگری ظرفیت و پتانسیل های بالا و کم نظیری دارد که در راستای معرفی این ظرفیت‌ها باید اقدامات موثر انجام شود.

وی در ادمه افزود: در شهرستان ازنا مناطق نمونه گردشگری از جمله؛ اشترانکوه زیبا ، روستاهای دره تخت، کمندان ،تیان ،دربند و امام زاده قاسم وجود دارد که همواره پذیرای تعداد زیادی از هم وطنان در طول سال هستند ولی باید بیش از پیش فعالان گردشگری در این مناطق مورد حمایت قرار گیرند.

فاتحی در ادامه با بیان اینکه علی رغم وجود ظرفیت‌های زیاد گردشگری در استان اما برنامه ای برای توسعه صنعت گردشگری تابحال وجود نداشته است اظهار داشت: شهرستان ازنا همه ساله میزبان بیش از ۷۰ هزار نفر از طبیعت گردان ، مسافران نوروزی ، کوهنوردان ، زائرین اربعین ، زائرین راهیان نور است که باید زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و رفاهی و خدماتی در این شهرستان ایجاد شود.

فرماندار ازنا تصریح کرد: امروز خیلی از کشورهای دنیا با کنار گذاشتن درآمد نفت بسمت درآمد زایی در حوزه گردشگری روی آوردند چرا که که صنعت گردشگری امروزه برای خیلی کشورها اولویت است.

فاتحی عنوان کرد: مردم از ما مسئولان انتظار دارند که برای توسعه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری اقدامات مهم و ملموسی را انجام دهیم و موانع توسعه و سرمایه گزاری برای صنعت گردشگری و بومگردی را در این روستاها برطرف کنیم تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری رغبت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین به نبود آنتن دهی در ارتفاعات و برخی مناطق بخش جاپلق ازنا پرداخت و گفت: علی رغم اینکه اشترانکوه سالانه پذیرای حضور متعدد کوهنوردان است اما آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه همواره با اختلال روبروست که با نارضایتی اهالی و گردشگران و مسافران مواجه هستیم .

محمدرضا فاتحی خطاب به مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان گفت : ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه روستاهای هدف گردشگری و ایجاد بستر سرمایه گذاری گردشگری انتظارات و مطالبات مردم خصوصا شهرستان ازناست که بایستی در راستای توسعه صنعت گردشگری استان و پاسخ به نیازهای و مطالبات مردم در دستور کار قرار دهیم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.