خبر آدینه

توصیه امام‌جمعه ازنا به ساده زیستی مسئولین

امام جمعه ازنا با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر، گفت: عامل اصلی خادم بودن، مجاهد بودن و ساده زیستی این دو شهید بزرگوار، ولایتمداری و تبعیت از دین و دیانت بود.
کد خبر : 6499
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
توصیه امام‌جمعه ازنا به ساده زیستی مسئولین

امام‌جمعه ازنا مسئولین را به ساده زیستی توصیه نمود.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: حجت الاسلام والمسلمین سپهوند امام جمعه شهرستان ازنا در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی، به این فرمایش امید آفرین رهبر معظم انقلاب اشاره داشت که فرموده اند : به قله نزدیک شده ایم پس اگر به قله نزدیک شده ایم، قطعا دشمنان و استکبار جهانی نیز تمام تلاش و توان خود را در جنگ ترکیبی و براندازی به کار گرفته است تا مانع از رشد و پیشرفت کشور شود؛ ان شا الله با این امید از رهبر انقلاب، شاهد بهبود روند کشور خواهیم بود.

ایشان با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر، گفت: عامل اصلی خادم بودن، مجاهد بودن و ساده زیستی این دو شهید بزرگوار، ولایتمداری و تبعیت از دین و دیانت بود.

امام جععه ازنا با اشاره به ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر، گفت: علاوه بر شهید رجایی که معروف به ساده زیستی بود؛ نقل است که شهید باهنر در منطقه جنوب تهران در زیرمین مستاجر بود و وقتی به سفر کاری می رفت، کفش های خود را بالش و عبای خود را پتو قرار می داد؛ این چنین است که چنین انسان هایی ماندگار می شوند، چرا که خود را مقلد امام انقلاب می دانند.

حجت الاسلام علی سپهوند در خصوص دستاوردهای انقلاب، بیان کرد: پانصد سال از دوره حاکمیت دنیای غرب می گذرد و تازه ۶۰ سال است که به زنها اجازه رای دادن داده اند در حالی که در انقلاب اسلامی که با جنگ تحمیلی، ترور، توطئه و تحریم های همه جانبه مواجه است؛ امروز در هوا فضا، انرژی هسته ای، فناوری نانو، فناوری سلول های بنیادی، بهداشت و درمان و سرعت رشد علمی ۱۱ برابر دنیا، دستاوردهای بسیار بزرگی داریم، اگر چه در مسائل اقتصادی و معیشت و اشتغال هنوز کار داریم ولی برای خودباری و برای حل کردن این همبن مشکلات نیاز است به دستاوردهای خود نگاه کنیم تا خودباوری در ما جهت حل این مشکلات ایجاد شود.

خطیب جمعه ازنا افزود: امروز هماهنگی دیپلماسی اقتصادی و سیاسی برای ما افتخارات زیادی آفریده است که از جمله آن ارتباط با کشورهای منطقه و عضویت در سازمان شانگهای و گروه بریکس است.

وی تصریح کرد: مناسبات ما با کشور عربستان کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار بوده اما امروز حرف از یک میلیارد دلار در امسال و دو میلیارد دلار در سال آینده مطرح شده است که اگر به اجرا دربیاید مشکلات کشور و مردم به شکل قابل توجهی حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سپهوند در پایان با اشاره به پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما مشارکت جدی در بحث حمایت از موکب ها را انجام دهند تا این کنگره عظیم اسلام به بهترین شکل ممکن به نمایش دربیاید.

تهیه و تنظیم: لیلا بیرانوند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.