درفصل بهار و تابستان

جمعیت شناور عامل کاهش منابع در شهرستان ازنا

جدای از تعطیلات نوروزی و تابستانی که جمعیت قابل توجه ازنایی های مقیم سایر شهرهای کشور به این دیار سفر می کنند، حضور جمعیت بالای عشایر و اجاره کاران در نیمه اول سال باعث می شود که در تامین برخی اقلام اساسی دچار مشکل بشویم.
کد خبر : 7544
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
جمعیت شناور عامل کاهش منابع در شهرستان ازنا

جدای از تعطیلات نوروزی و تابستانی که جمعیت قابل توجه ازنایی های مقیم سایر شهرهای کشور به این دیار سفر می کنند، حضور جمعیت بالای عشایر و اجاره کاران در نیمه اول سال باعث می شود که در تامین برخی اقلام اساسی با مشکلاتی مواجه گردیم.
در این‌میان اثرات این افزایش فصلی جمعیت را می توان در بالا رفتن درخواست نان تا گرانی میوه و سبزی ، بالا رفتن تقاضای اقلام اساسی ، منابع آب و خاک و برخی نهاده های کشاورزی مشاهده نمود.
نکته قابل توجه این جاست که در سرشماری ها این افراد جزء جمعیت اصفهان و خوزستان قلمداد شده و این شهرها بودجه و سرانه آنها را دریافت می کنند اما ۶ الی ۷ ماه از سال میهمان این‌منطقه بوده؛ از سوی دیگر تولیدات دامی و کشاورزی خود را نیز روانه شهرهای بزرگ می نمایند…!!!
این رخداد اگرچه در نگاه نخست ممکن است خوشایند نباشد اما در صورت مدیریت صحیح به جای تهدید می توان از آن یک فرصت ساخت چنانچه تعامل بیشتر و البته هدفمندی با سازمان امور عشایر صورت گرفته، همچنین با ایجاد مراکز خرید تولیدات گیاهی و دامی ساز و کاری ایجاد شود تا محصولاتی که از منابع این شهر به وجود می آیند با مدیریت همین شهر به سایر مناطق صادر گردند می توان امیدوار بود که مردم ازنا شاهد برقراری توازن نسبی بین هزینه و فایده ی منابع و منافع باشند.

بااحترام
محسن دهقان‌نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.