خبر فرهنگی

حجاب و عفاف در‌ دستور کار شورای فرهنگ عمومی ازنا

حجت الاسلام سپهوند گفت: حجاب یک نیاز و ضرورت اصلی برای سلامت فرد و جامعه است و  عفاف نیز یک نوع تواضع در پیشگاه پروردگار و برخواسته از تقوا و خود نگهداری است.
کد خبر : 3021
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۵۶
حجاب و عفاف در‌ دستور کار شورای فرهنگ عمومی ازنا

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا با موضوع حجاب و عفاف و سالروز برپایی نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه : چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا در سال ۱۴۰۰ صبح امروز ، با موضوع سالروز برپایی اولین نماز جمعه و هفته عفاف و حجاب در محل فرمانداری ازنا به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سپهوند امام جمعه شهرستان ازنا و با حضور بهمنی فرماندار، اعضای شورای تامین و اعضای این شورا برگزار شد.
بنا بر این گزارش حجت الاسلام سپهوند امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا در این نشست ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع)، گفت: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی برپایی و اقامه نماز جمعه بود که از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)انجام پذیرفت.
ایشان این فریضه عبادی سیاسی را متعلق به همه مردم دانست و افزود: نماز جمعه نماد وحدت و یکی از برکات انقلاب و تریبونی است که موجب افزایش تقوای فردی و اجتماعی و استحکام نظام شده و دغدغه‌ها، خواسته‌ها، توقعات و مطالبات مردم را به گوش مسئولان می‌رساند و یکی از مهم‌ترین برکات و نعمت های انقلاب اسلامی نماز جمعه است.
امام جمعه ازنا به برنامه های ستاد نماز جمعه در این راستا اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، آذین بندی فضای مصلی و خیابان های منتهی به آن، تقدیر از فعالین و اعضای ستاد، برگزاری مسابقات و … از برنامه های ویژه سالگرد برپایی نماز جمعه می باشد.
حجت الاسلام سپهوند در ادامه با اشاره به هفته عفاف و حجاب نیز گفت: حجاب یک نیاز و ضرورت اصلی برای سلامت فرد و جامعه است و  عفاف نیز یک نوع تواضع در پیشگاه پروردگار و برخواسته از تقوا و خود نگهداری است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که حجاب و عفاف را عمود خیمه فرهنگی می دانند؛ افزود: حجاب و عفاف یک ارزش الهی است که بازتاب آن مصونیت بخشی و توانمند سازی زنان و مردان جامعه است.
حجت الاسلام سپهوند  همچنین تأکید کرد که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، لازم است بیشتر اقدامات ایجابی و فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد و از برخوردهای صرفاً دفعی و تُند، پرهیز شود چرا که نتیجه عکس خواهد داد.
بهمنی فرماندار ازنا نیز در این جلسه با بیان اینکه حجاب و عفاف واجب شرعی و دستور اسلام و این ماست؛ بیان داشت: عفاف و حجاب علاوه بر اینکه دستور دینی و تکلیف شرعی است یک الزام در همه اجتماعات است تا بتوان زندگی سالمی را تجربه کرد.
فرماندار ازنا افزود: در موضوع عفاف و حجاب اشکالاتی وجود دارد و همه ما بر سر آن اتفاق نظر داریم و برای حل آن نیازمند خرد جمعی هستیم.
وی تغییرات فرهنگی را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: بدحجابی پیامد و علامت است و ما باید عوامل را تحلیل کنیم و برای آنان برنامه داشته باشیم.
بهمنی تصریح کرد: عفاف و حجاب اول به دین و بعد خانواده بر می گردد و ثابت شده است که عفاف و حجاب اگر در سنین کودکی و خردسالی توسط خانواده و آموزش و پرورش در فرزندان نهادینه شود، نتیجه قابل قبول خواهد داد که نقش آموزش و پرورش در این امر ضروری و اساسی است.
در ادامه محمد لک دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره اهمیت جایگاه نماز جمعه بیان داشت وظیفه همه دستگاه های اجرایی است که در باشکوه برگزار شدن نماز جمعه و همچنین مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان جهت گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی مطالبی عنوان کرد.
همچنین ایشان با بیان فرارسیدن هفته عفاف و حجاب عنوان کرد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا با مشارکت حوزه نجمیه، حوزه بسیج خواهران، اداره ورزش وجوانان برنامه هایی به همین مناسبت برنامه ریزی و اجرا خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.