انتقاد وارده

سرعت گیرهای نامناسب یکی از معضلات شهر ازنا

بخشی از سرعت گیرهای سطح شهرها، معرف و جایگزین فرهنگ رانندگی و علائم هشداری شده که معمولا برخی شهروندان به آنها توجه نمی کنند. بنابراین نصب سرعت گیر ظاهرا اجتناب ناپذیر شده است.
کد خبر : 7161
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۲۱
سرعت گیرهای نامناسب یکی از معضلات شهر ازنا

شهردار بروجرد طی مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمان استان اظهار داشته سیاست شورا و شهرداری، معرفی شهر بروجرد بعنوان شهر فاقد سرعت گیر با نصب دوربین های هوشمند ترافیکی است.
در این راستا فرماندار ازنا در جلسه شورای ترافیک شهرستان در اوایل آبان ماه سال جاری ” برخی از سرعت گیرهای سطح شهر را غیر استاندارد دانست و افزود: مردم بعضا به ما مراجعه می کنند و از سرعت گیرهای غیر استاندارد گلایه میکنند که شخصا بررسی کردم و این گلایه ها درست است” و شهرداری را با قید فوریت ملزم به رعایت استاندارد سازی سرعت گیرهای سطح شهر نموده است.
افزایش استفاده از وسایل نقلیه تا لزوم ایجاد تمهیدات ایمنی و کاهش تصادفات برای جاده و خیابان اهمیت بسیاری یافته است. بخشی از سرعت گیرهای سطح شهرها، معرف و جایگزین فرهنگ رانندگی و علائم هشداری شده که معمولا برخی شهروندان به آنها توجه نمی کنند. بنابراین نصب سرعت گیر ظاهرا اجتناب ناپذیر شده است.البته نهادها و سازمان های امدادی(اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی)چندان مایل به احداث سرعت گیر نیستند به خاطر اینکه عامل منفی در ماموریت های محوله محسوب می شود. رانندگان نیز سرعت گیر را یکی از عوامل آسیب به خودرو ها می دانند. علی ایحال چنانچه فعلا موضوع از این قرار است؛ بایستی سرعت کاه(سرعت گیر ملایم) با رعایت استانداردهای نصب علائم ترافیکی و بهینه سازی بر اساس آیین نامه،دستورالعملها و ضوابط مربوطه؛ در مناطق حساس محدوده مدارس،تقاطع ،دور برگردان و ..، نصب گردد.
فی الحال که این مصوبه توسط شهرداری تاکنون اجرایی نشده است ضرورت دارد مجددا” در جلسه شورای ترافیک آتی و با توجه به ایام پایانی سال، بی ارتباط نیست که در ستاد هماهنگی خدمات سفر و تسهیلات و استقبال نوروزی مطرح و پیگیری و نسبت به بازنگری کلیه سرعت گیرهای ترافیکی نصب شده و رفع مشکل و اصلاح آن اقدام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.