دکتر زیویار:

لرستان در جایگاه حقیقی خود قرار نگرفته است

استاندار لرستان در جلسه با مدیران فرهنگ و ارشاد با اشاره به وضعیت لرستان در تقسیمات کشوری کنونی افزود: معتقدم لرستان امروز، علیرغم داشته هایش در جایگاه حقیقی و واقعی خود قرار نگرفته است.
کد خبر : 3410
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
لرستان در جایگاه حقیقی خود قرار نگرفته است

استاندار لرستان در جلسه با مدیران زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، دکتر زیویار در حاشیه این جلسه گفت: با نگاهی به تاریخ لرستان می توان دریافت که این استان دارای عقبه ای فرهنگی و تاریخی سراسر افتخار است .

استاندار لرستان با اشاره به وضعیت لرستان در تقسیمات کشوری کنونی افزود: معتقدم لرستان امروز، علیرغم داشته هایش در جایگاه حقیقی و واقعی خود قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: صرف نظر از سابقه لرستان در تاریخ ایران، با توجه به سرمایه انسانی استان در تاریخ معاصر می توان نقش و جایگاه لرستان را در کشور منحصر به فرد دانست.

دکتر زیویار با ذکر نام شخصیت هایی همچون آیت الله بروجردی و آیت الله کمالوند،بیان داشت: نقش مهم علمای لرستان در پیدایش زمینه‌های انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد که نقطه عطفی در تاریخ معاصر است از جایگاه استان در پیدایش انقلاب اسلامی حکایت دارد .

استاندار لرستان تصریح کرد: این جایگاه غیر قابل وصف است و با تورق و مطالعه شخصیت هایی که در ابتدای وقوع انقلاب اسلامی در لرستان نقش داشته اند، مشخص شده که تعداد افرادی که از امام خمینی (ره) حکم داشته اند به حدود ۹ نفر می رسد و این در حالی است که وضعیت لرستان در حال حاضر از نظر چهره های ملی در حد همان دهه ی ۶۰ و قبل از آن هم نیست و این جای تامل، فکر و بررسی دارد.

وی با بیان اینکه نماینده امام در سپاه پاسداران و در بعضی از استان ها، شورای عالی قضایی، بنیاد شهید و در بخش های مختلف کشور در بدو انقلاب صرف‌نظر از گرایش های سیاسی از لرستان انتخاب شده بودند، یاد آور شد: یک استان به پشتوانه سرمایه های انسانی است که می تواند ظرفیت های خود را ابراز کند .

دکتر زیویار افزود: استان لرستان با تقدیم ۶۳۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، به لحاظ برنامه‌ریزی ،کارآمدی و مدیریت، ظرفیت نیروی انسانی و دیگر مواهب و قابلیت های آن جزء محرومترین استانهای کشور به شمار می‌رود که باید برای آن یک فکر اساسی کرد.

نماینده عالی دولت در لرستان در جمع متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی، مسئولیت متولیان این مقوله را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت فعالیت بیشتر صاحبان فرهنگ و رسانه در جهت منافع استان و بازنگری در ماموریت ها، تحول در آموزش و خلاقیت و نو آوری تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در انجام امور فرهنگی و مسائلی همچون وقف و امور خیریه، خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت دارد با برنامه ریزی به بهترین نحو از قابلیت ها استفاده کرد و در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تحول ایجاد کرد.

استاندار لرستان اظهار داشت: لرستان از نظر ظرفیت و قابلیت های موجود می‌تواند به عنوان یک قطب و مرکز فرهنگی در بخشی از کشور به ایفای نقش بپردازد.

دکتر زیویار در پایان افزود: در وضعیت کنونی بهترین نسخه برای لرستان کمک، همفکری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان و بهره گیری از توان نخبگان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.