منطقه ویژه اقتصادی ازنا فرصتی برای صادرکنندگان

نائب رئیس اتاق لرستان تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی ازنا فرصت بسیار خوبی برای صادرکننده بوده و اگر واحد تولیدی بتواند از این ظرفیت استفاده کند، سودآورتر است.
کد خبر : 1922
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
منطقه ویژه اقتصادی ازنا فرصتی برای صادرکنندگان

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی ازنا فرصت خوبی برای صادرکنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگین اشترانکوه ؛احسان دارایی امروز در اولین جلسه کمیسیون امور بازرگانی با اشاره به بحث تعهد ارزی به عنوان یکی از مشکلات بر سر راه صادرات، اظهار کرد: با توجه به بحث کرونا و تحریم ها انتظار می رفت دولت حمایت بیشتری از صادرکنندگان کند اما دیدیم که با یک بخش نامه عجولانه از صادرکنندگان خواسته شد که  تعهدات ارزی 97 و 98 را تسویه کنند.

وی ادامه داد: عملکرد سه ماهه اول سال لرستان در بحث صادرات افت بسیار شدیدی داشته است. وی افزود: موضوع تعهدات ارزی به گونه ای شد که محاسبات صادرکنندگان را بهم زد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی لرستان تصریح کرد: این مشکل باعث شده صادرکننده براساس نرخ مبنای دلار کالایی را خرید کند و  وقتی می خواهد  محصول را بفروشد،  دولت نرخ ارز نیمایی را چیز دیگری اعلام می کند و این اختلاف ارز و قیمت باعث می شودصادرکننده تحت فشار قرار گیرد.

وی یادآور شد: اگر قیمت نرخ ارز ثابت باشد،  تجارتی آزاد است و همه می توانند دلار را تحویل بانک مرکزی دهند اما دولت مشکلات فشار زیادی بر دوش صادرکنندگان انداخته است.

دارایی خاطر نشان کرد: در بحث تعهد ارزی اخرین بحثی که مطرح بوده این است که فعالان بخش خصوصی با اتاق بازرگانی و بانک مرکزی جلسه ای برگزار کرده و توافقی کردند که روی کالاهایی که به افغانستان و عراق صادر می شود، راهکاری ارائه دهند.

این فعال اقتصادی گفت: همچنین برای صادرات محصولات کشاورزی به دنبال راهکار هستند. وی گفت: توافقاتی بین نماینده اتاق، بانک مرکزی و کمرگ در کمیسیون بازرگانی انجام شده تا نرخ های صادراتی را تعدیل کنند.

این مسئول اضافه کرد: اگر واحد تولیدی مشکل تعدیل نرخ پایه صادراتی دارد، می توان برای آنها راهکاری در نظر گرفت که مشکلشان حل شود.دارایی گفت: بحث ورود موقت فرصت خوبی برای صادر کننده است و صادرکننده می تواند بدون پرداخت مالیات و ثبت سفارش کار را انجام دهد.

نائب رئیس اتاق لرستان بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی ازنا فرصت بسیار خوبی برای صادرکننده بوده و اگر واحد تولیدی بتواند از این ظرفیت استفاده کند، سودآورتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.