مدیرکل هواشناسی لرستان:

 نفوذ هوای گرم و گردوخاک به آسمان لرستان

بهروز مرادپور با اشاره به نفوذ و ماندگاری هوای گرم به آسمان لرستان از امروز پنج‌شنبه، اظهار داشت: این شرایط همه نقاط استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر : 6251
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
 نفوذ هوای گرم و گردوخاک به آسمان لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از نفوذ هوای گرم و گردوخاک به آسمان لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: بهروز مرادپور با اشاره به نفوذ و ماندگاری هوای گرم به آسمان لرستان از امروز پنج‌شنبه، اظهار داشت: این شرایط همه نقاط استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی زمان پایان این شرایط آب‌وهوایی را روز یکشنبه هفته آینده عنوان کرد و گفت: در این راستا افزایش مصرف حامل‌های انرژی (آب و برق)، احتمال گرمازدگی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیرضروری در ساعات ظهر جهت جلوگیری از گرمازدگی، خودداری از روشن‌کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها، آبیاری مزارع و باغات در ساعات اولیه صبح و اوایل شب و… تأکید کرد.

مرادپور در ادامه از نفوذ گردوخاک به آسمان لرستان از امروز پنج‌شنبه خبر داد و گفت: این شرایط با شدت و ضعف در نقاطی از استان به‌ویژه نیمه شرقی استان حاکم خواهد بود.

وی زمان پایان این شرایط آب‌وهوایی را نیز شنبه هفته آینده عنوان کرد و گفت: در این راست کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا و… برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان، تأکید کرد: در صورت بروز گردوخاک استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران، عدم تردد و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.