درخواست مجمع نمایندگان لرستان

درخواست عدم معرفی کشاورزان لرستانی به دادگاه از طرف منابع طبیعی

مجمع نمایندگان استان لرستان طی نامه‌های جداگانه برای ریاست محترم قوه قضائیه ریاست محترم جمهور و وزیر محترم جهاد کشاورزی خواستار عدم معرفی کشاورزان لرستانی به دادگاه، توسط منابع طبیعی شدند.
کد خبر : 2612
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
درخواست عدم معرفی کشاورزان لرستانی به دادگاه از طرف منابع طبیعی

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: مجمع نمایندگان استان لرستان طی نامه‌های جداگانه برای ریاست محترم قوه قضائیه ریاست محترم جمهور و وزیر محترم جهاد کشاورزی خواستار عدم معرفی کشاورزان لرستانی به دادگاه، توسط منابع طبیعی شدند.

در این نامه آمده است: تنها منبع درآمد اکثر کشاورزان لرستانی از محل کشت زمین‌های دیم کشاورزی است که بعضا دهها سال توسط آنها کشت شده است؛ اداره منابع طبیعی لرستان با استناد به نقشه‌های هوایی که عاری از خطا نیست، مقادیر قابل توجهی از این اراضی را ملی تلقی نموده و کشاورزان را به اتهام کشت در منابع طبیعی به دادگاه معرفی می‌نماید و همین امر موجبات اختلال در معیشت کشاورزان، نارضایتی و مراجعات مکرر این عزیزان به دفاتر نمایندگان ولی فقیه و مجلس شده است.
سازمان جهاد کشاورزی استان جهت بررسی اعتراض کشاورزان اقدام به تشکیل “کمیته رفع تداخلات” نموده که در موارد متعددی اعتراض کشاورزان را وارد دانسته است و همین نشان می‌دهد که ادعای مالکیت اداره منابع طبیعی لزوما دقیق و غیرقابل خدشه نیست.

در نامه به ریاست محترم قوه قضائیه از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خواسته شده با توجه به وضعیت دشوار کشاورزان استان که توسط سیل و کرونا نیز تشدید شده و با استفاده از اختیارات قانونی، دستور دهند تا زمان تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی مورد اختلاف کشاورزان و منابع طبیعی در کمیته‌های رفع تداخلات، دادگاه‌های قوه محترم قضائیه از محکومیت انها خودداری فرمایند.

همچنین در نامه ای به ریاست محترم جمهور و وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز از ایشان خواسته شده که *اداره منابع طبیعی تا زمان تعیین تکلیف در کمیته‌های رفع تداخلات، از معرفی کشاورزان به دادگاه خودداری کند.*

لازم به ذکر است که رونوشت نامه به رییس جمهور، برای دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.