دفترچه بیمه سلامت رایگان صادر می شود

براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، دفترچه بیمه همگانی، روستاییان و عشایر تا پایان سال به صورت رایگان صادر خواهد شد.
کد خبر : 2088
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۳۵
دفترچه بیمه سلامت رایگان صادر می شود

 

براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، دفترچه بیمه همگانی، روستاییان و عشایر تا پایان سال به صورت رایگان صادر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه : مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اعلام این خبر افزود: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، دفترچه بیمه همگانی و همچنین دفترچه بیمه روستاییان و عشایر تا پایان سال به صورت رایگان صادر خواهد شد.

شاهدخت فتحی بیرانوند گفت؛ کسانی که تاکنون دفترچه بیمه دریافت ننموده اند و یا این که تاریخ اعتبار دفترچه آنها به اتمام رسیده می‌توانند بدون اجرای طرح ارزیابی وسع و به صورت رایگان تا پایان سال صاحب دفترچه شوند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از کرونا و تجمع و تردد مراجعین به دفاتر پیشخوان، بیمه شدگان بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه
https://eservis.ihio.gov.ir
میتوانند نسبت به ثبت نام و انتخاب نزدیکترین دفتر پیشخوان طرف قرارداد محل سکونت ، جهت دریافت دفترچه رایگان اقدام نمایند .

وی همچنین اظهار نمود؛ به منظور پیشگیری از شلوغی دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا، دفترچه های بیمه‌ای کلیه صندوق‌های این سازمان اعم از بیمه کارکنان دولت، سایر اقشار و نظام ارجاع، دفترچه روستاییان و عشایر و همچنین دفترچه بیمه همگانی به صورت سیستمی تا پایان سال اعتبار دهی شده و برای تمدید اعتبار دفترچه نیاز به مراجعه حضوری در دفاتر پیشخوان نیست.

وی بیان کرد: به اطلاع کلیه موسسات طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان ها، مراکز تصویربرداری وآزمایشگاهی می رساند که هیچ مشکلی در پذیرش اسناد دفترچه های اشاره شده با توجه به اعتبار دهی سیستمیک نسخ دفترچه وجود نداشته و نسخ تجویزی مشمول تعدیلات نخواهد گردید.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: افرادی که دفترچه آنها برگ سفید و اعتبار ندارد می‌توانند با مراجعه به سایت
https://eservis.ihio.gov.ir
نسبت به صدور و تمدید دفترچه از طریق مراجعه به سایت مذکور و انتخاب نزدیکترین دفتر پیشخوان محل سکونت نسبت به دریافت دفترچه در زمان مناسب اقدام نمایند، همچنین اگر دفترچه افرادی برگ سفید داشته باشد و اعتبار آن تمام شده باشد نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان نیست و اعتبار آنها تا پایان سال تمدید شده است.

این مسئول عنوان کرد: تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت کسانی که از ابتدای سال ۹۹ به اتمام رسیده، تا پایان سال تمدید شده و همه بیمارستان‌ها پزشکان داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های می‌توانند دفترچه‌های بیمه سلامت را بپذیرند.

فتحی بیرانوند خاطرنشان‌کرد: بیمه شدگان می توانند با شماره گیری #۱۶۶۶* از تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود آگاهی یابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.