اگر و تنها اگر...

سخنی با دادستان محترم شهرستان الیگودرز

روز سیزدهم و چهاردهم فروردین جمع زیادی از غواصان و نیروهای امداد ونجات با‌ تجهیزات و زحمت فراوان پیکر دو درگذشته حادثه تلخ سد خان آباد را از آب بیرون کشیدند که زحمات ایشان در جای خود قابل تقدیر است اما به جای این همه نیرو و تجهیزات اگر قبل از حادثه تنها یک قایق امداد و نجات در این‌مکان مستقر شده بود؛ شاید این اتفاق رخ نمی داد...!!!
کد خبر : 7442
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
سخنی با دادستان محترم شهرستان الیگودرز

روز سیزدهم و چهاردهم فروردین جمع زیادی از غواصان و نیروهای امداد ونجات با‌ تجهیزات و زحمت فراوان پیکر دو درگذشته حادثه تلخ سد خان آباد را از آب بیرون کشیدند که زحمات ایشان در جای خود قابل تقدیر است اما به جای این همه نیرو و تجهیزات اگر قبل از حادثه تنها یک قایق امداد و نجات در این‌مکان مستقر شده بود؛ شاید این اتفاق رخ نمی داد…!!!
روزانه اخبار و‌گزارشات فراوانی از تشکیل جلسات ، ستاد ها و کمیته های مختلف با عناوینی نظیر مدیریت بحران، پدافندغیرعامل، رونق گردشگری، استقبال از میهمانان نوروزی و… منتشر می گردد که در آن تصاویر مسئولین مربوطه در حالات مختلف دیده می شود اما اینجا که باید خروجی این جلسات و تدابیر پیشگیرانه را ببینیم، شاهد غفلت برخی مدیران شهری هستیم…!!!
فرقی نمی کند سد خان آباد یا حوضیان یا سد کمندان اگر محوطه یک سد فضای کارگاهی است باید محصور باشد اگر امکان محصور بودن آن نیست باید راه دسترسی عموم به آن مسدود باشد اما اگر یک منطقه توریستی است و مجوز ساخت مراکز تفریحی درآن داده شده حداقل در روزهای پرتردد باید به تیم امداد و نجات مجهز می گردید، چه اینکه بسیاری از مناطق کشور در دریاچه هایی که چنین شرایطی دارند پایگاه امداد و نجات‌مستقر است.
این اما و اگر ها که اگر خانواده بیرون نمی رفت، اگر بچه توپ بازی نمی کرد،اگر باد توپ را داخل آب نمی انداخت همه و همه پاک کردن صورت مساله بوده و تنها یک اگر این معادله را به گونه دیگری رقم می زد و آن استقرار قایق امداد و نجات است که اگر وجود نداشته چرا؟ اگر وجود داشته و به وظیفه خود عمل نکرده باز هم‌ چرا…؟ پاسخگو نمودن مسئولان مربوطه برای جواب منطقی به این پرسش ، پیگیری دادستان محترم در مقام مدعی العموم را می طلبد تا حداقل جلوی تکرار این گونه حوادث تلخ و جریحه دار شدن افکار عمومی گرفته بشود…!!!

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.