سخنی با نماینده منتخب ازنا و دورود

سرانجام انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه نشیب و فرازهایش به پایان رسید ،اخلاق سیاسی حکم ‌می کند جمع شدن سفره انتخابات را پایانی بر رقابت ها و آغازی برای رفاقت ها بدانیم. امروز زمان دسته بندی ها و یارگیری ها تمام شده و نماینده منتخب نماینده همه مردم است لذا قبل از هر چیز

کد خبر : 210
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۵۸
سخنی با نماینده منتخب ازنا و دورود

سرانجام انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه نشیب و فرازهایش به پایان رسید ،اخلاق سیاسی حکم ‌می کند جمع شدن سفره انتخابات را پایانی بر رقابت ها و آغازی برای رفاقت ها بدانیم. امروز زمان دسته بندی ها و یارگیری ها تمام شده و نماینده منتخب نماینده همه مردم است لذا قبل از هر چیز ‌پیروزی جناب آقای دکتر گودرزی را به ایشان تبریک عرض نموده و موفقیت وی را از خدای متعال خواستاریم.
در روزهایی که گذشت کاندیداها‌ عملی یا غیرعملی، کارشناسی یاغیر کارشناسی حرف هایی زده و شعارهایی سر دادند اما از میان همه آنها تنها این نماینده منتخب است که شعارها و برنامه های او در نزد افکار عمومی ثبت و ضبط شده و پس از مدتی ‌مورد مطالبه قرار خواهند گرفت.
با نگاهی به شعارها و برنامه های آقای دکتر گودرزی “رویکرد علمی در مواجهه با مشکلات ، استفاده از ظرفیت نخبگان، شایسته سالاری و پرهیز از سیاسی کاری در چینش مدیران، توجه به مناطق محروم و آبادانی روستاها و… ” را می توان اهم برنامه های نماینده منتخب دانست.
قضاوت در خصوص تحقق این وعده ها اگرچه منوط به گذشت زمان است اما بدان‌جهت که خشت اول در کج و راست ماندن هر بنایی نقش کلیدی دارد، شیوه آغاز یک‌ نماینده هم بر کیفیت و کمیت دوران نمایندگی وی موثر است.
تجربه ادوار مختلف ثابت نموده نمایندگان بسیار بیشتر از رقبا ، عمده آسیب خود را از حلقه اول و عملکرد حواریون خویش دریافت نموده و تبعات آن سالهای متمادی گریبانگیر شخص نماینده و مهم تر از آن مردمان منطقه می شود لذا نحوه شکل گیری دفتر ، شیوه ارتباط با مردم و انتخاب مسئول دفتر نماینده با میزان رضایت عمومی و درصد تحقق وعده های او ارتباط مستقیم دارد.
مورد بعدی لزوم تجدید نظر در جنس مطالبات منطقه است ، سال های سال است به جای مطالبات ریشه ای این منطقه درگیر نوعی مطالبات کلیشه ای شده است جاده، کمربندی، سد، صنایع غذایی ، فولاد و… فصل مشترک شعارهای همه نمایندگان ادوار بوده در حالی که مشکل اصلی ما در تخصیص و توزیع بودجه است، علت توقف یا پیشرفت لاک پشتی همه این طرح ها نیز همان کمبود اعتبار است بر همین‌مبنا جاگیری و یارگیری صحیح نماینده منتخب در‌همین اول کار بسیار مهم است این همان کاری است که ‌نماینده شهر همجوار ما به درستی انجام داد و در شرایطی که اعتبارات برای همه یکسان بود، جاگیری راهبردی وی در کمیسیون برنامه و بودجه دست او را در تحرک‌بخشی به طرح ها و پروژه های حوزه انتخابیه باز گذاشت که موجبات توفیق مجدد خودش و رضایت عمومی را فراهم نمود.
از سوی دیگر تحلیل آرای انتخابات ازنا و دورود حامل این‌پیام است که انتخاب دکتر گودرزی نه محصول یک کنش سیاسی بلکه نتیجه راهبرد اجتماعی، ‌مردمی است که از فضای “زنده باد و مرده باد” خسته شده و به دنبال رفع مشکلات عدیده خویش اند لذا دریافت و پاسخ به این‌پیام توقع دیگر ما از نماینده منتخب است.
و کلام‌پایانی:
“گفتم بدوم تا تو همه فاصله ها را
تا زودتر از واقعه گویم گله ها را
پر نقش‌تر از فرش دلم بافته ای نیست
از بس که گره زد به گره حوصله ها را”

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.