جدال بی حاصل

مسئولان امور آب جای طلبکار و بدهکار را عوض نکنند

چند روزی است که بین مسئولین محترم دو شهر ازنا و الیگودرز بحثی راه افتاده که اول نامه هشدار آمده بعد آب سد باز شده یا اول آب باز شده بعد نامه هشدار آمده ، دست آخر هم می گویند بستر رودخانه متعلق به امور آب است یعنی به نوعی عشایر را مقصر اصلی قلمداد می نمایند...!!!
کد خبر : 3460
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
مسئولان امور آب جای طلبکار و بدهکار را عوض نکنند

چند روزی است که بین مسئولین محترم دو شهر ازنا و الیگودرز بحثی راه افتاده که اول نامه هشدار آمده بعد آب سد باز شده یا اول آب باز شده بعد نامه هشدار آمده ، دست آخر هم می گویند بستر رودخانه متعلق به امور آب است یعنی به نوعی عشایر را مقصر اصلی قلمداد می نمایند…!!!
در ادبیات محلی ضرب المثلی داریم که می گوید: ” گاو مرده، ما سر شیروَره دعوا می کنیم” این حکایت امروز ما مردم ازنا و الیگودرز است که همواره اصل را رها کرده و درگیر حواشی می شویم ، یکی نیست از این حضرات مسئولین سوال کند از اساس این رودخانه چرا خشک شده که در عین آسیب های زیست محیطی، بستر آن وارگه عشایر بشود؟ می گویند به خاطر ایجاد دریاچه شهری، می گوییم الیگودرز که با بزرگترین دریاچه آب شیرین کشور چند ساعت فاصله دارد دریاچه شهری می خواهد چه کار؟ می گویند به خاطر تامین آب کشاورزی، می گوییم آب های سطحی کجا رفت ؟ می گویند به خاطر قمرود ، می گوییم قم اگر رود داشت آب الیگودرز را می خواست چه کار؟ می گویند به خاطر آب شرب، می گوییم الیگودرز اگر آب شرب داشت پس چرا آب شرب خودش از ازنا می آید ؟ می گویند در ازای سد کمندان، می گوییم بعد ۱۷ سال سد چه شد؟ می گویند در حال اتمام است ، آخر سر هم تا بخواهند این چند درصد باقیمانده را تمام کنند، دیگر آبی نمانده که پشت این سد جمع بشود و ما همچنان اندر فواید نخود سیاه و نقش ایوان در حال بحث و گفتگو هستیم ، کلام آخر آن که فرمود: زان پیشتر که از سر ما آب بگذرد/ با ناخدا بگوکه از خواب بگذرد.

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.