سخن سردبیر

ازناحیاط خلوت هیچ شهر دیگری نیست

این عادلانه نیست که عده ای توقع داشته باشند نیروهای خود را به اقصی نقاط استان گسیل نمایند اما درب شهر خود را بر روی نیروهای دیگر شهرهای استان ببندد چراکه برادری و برابری گفته اند.
کد خبر : 5497
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
ازناحیاط خلوت هیچ شهر دیگری نیست

بی تردیدیکی از نقاط ضعف جریان های سیاسی اعم از چپ و راست در شهر و استان ما عدم توجه کافی به مقوله پر اهمیت نیروسازی و تربیت مدیران برای حضور در سطوح بالاتر است چه اینکه اغلب استان های کشور بیش از آنکه  توسعه را مرهون ظرفیت خود باشند، پیشرفت را مدیون مدیران خویش هستند.
مناطقی نظیر یزد، کرمان ، سمنان و…  که در مقام مقایسه شاید از مواهب  و منابع کمتری نسبت به این دیار برخوردار باشند، ارتقا و راهیابی مدیران آنها به سطوح ملی است که سبب شد در کانون توجه قرار بگیرند.
اما یک مدیر ملی چگونه تربیت می شود؟آیا یک شبه می توان ازیک کارمند ساده یک وزیر یا رئیس جمهورساخت بی شک اینگونه نیست ؛ افراد باید سطوح  مختلف مدیریت را به تدریج طی نموده  و گام به گام پیش بروند ، نه اینکه چندین سال زمان و هزینه صرف شود تا از یک  کارمند یک مدیر تربیت شود بعد هم با یک نوسان سیاسی یا تکانه انتخاباتی عقب گرد نماید…!!!
در چنین هنگامه ای یکی دو شهر از شهرهای استان در رویکردی فرصت طلبانه مترصد ایجاد اختلافی هستند تا از آن برای تزریق نیروهای خویش به سایر نقاط استفاده نمایند. متاسفانه در تعریف بومی گرایی هم استاندارد دوگانه ای مشاهده می شود که در نگاه برخی افراد وقتی نوبت شهرخودشان باشد دامنه بومی گرایی شهرستانی است، وقتی نوبت دیگرشهرها باشد بومی گرایی استانی می شود.
این عادلانه نیست که عده ای توقع داشته باشند نیروهای خود را به اقصی نقاط استان گسیل نمایند اما درب شهر خود را بر روی نیروهای دیگر شهرهای استان ببندد چراکه برادری و برابری گفته اند!!!
اگر دورنما و افق مدیریتی روشنی پیش روی نیروهای بومی یک شهر نباشد چه انگیزه ای برای ادامه  فعالیت افراد باقی خواهد ماند؟
بعید نیست که ما در مواردی اختلاف سلیقه داشته باشیم اما در منافع عمومی و مصالح شهرستان نگاه واحد داشته، راضی به تضییع حقوق هیچ شهر و هیچ برادری هم‌نیستیم ولی بدون شک حیاط خلوت هیچ شهر دیگری نخواهیم بود…!!!
در پایان توصیه مشفقانه ما به برخی آقایان که برای پریدن خویش دیواری کوتاه تر از شهر ازنا نیافته اند آن است که فرمود:
آن گونه بپر که‌ پر نریزی در دامن روزگار سنگ است/ بسیار مکن بلندخیزی افتادن نیک‌نام‌ننگ است

بااحترام
محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.