استاندار ویژه یا سهم ویژه

پرسشی از وزیر کشور در خصوص انتخاب استاندار لرستان

در جریان آیند و روند دولت ها پدیده ای مرسوم است که هر جریان و هر دولتی از نیروهای خودش استفاده نموده‌ و اگر نگوییم همه اما انگیزه بسیاری افراد از کنشگری سیاسی و انتخاباتی نیم‌نگاهی به توزیع کیک قدرت است...
کد خبر : 3243
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
پرسشی از وزیر کشور در خصوص انتخاب استاندار لرستان

در جریان آیند و روند دولت ها پدیده ای مرسوم است که هر جریان و هر دولتی از نیروهای خودش استفاده نموده‌ و اگر نگوییم همه اما انگیزه بسیاری افراد از کنشگری سیاسی و انتخاباتی نیم‌نگاهی به توزیع کیک قدرت است لذا در نگاهی واقع بینانه خیلی عجیب نیست اگر فعالان ستادی و انتخاباتی در کنار شیفتگی خدمت به ‌پست و مقامی‌ هم برسند…!!!
فارغ از درست یا غلط بودن این‌ پدیده که عارض همه دولت ها اعم از چپ و راست گردیده اما این‌ بدان معنا نیست که در عزل و نصب ها اصول مدیریت دولتی و اجرایی نادیده گرفته بشود…!!!
مدیریت در هر شرایط یک علم و یک دانش است و تغییر دولت ها شاید بتواند ذائقه آن را عوض نماید اما قواعد آن را نمی تواند.
با این مقدمه سوال ما از وزیر محترم کشور آن است که این قاعده در لرستان بر کدام یک از اصول مدیریت استوار است که یک چهره دانشگاهی بدون شناخت و داشتن تجربه کافی در بدنه وزارت کشور برای تصدی بالاترین ترین پست اجرایی در یک استان محروم که به گواه شخص اول دولت محتاج نگاه ویژه است انتخاب بشود؟ به راستی نگاه شما به لرستان در این تصمیم استاندار ویژه بود یا سهم ویژه…!!!
البته این ‌سناریو فقط مختص این دولت نیست بلکه در دولت‌های قبلی هم مسبوق به سابقه بوده منتهی مراتب در موارد قبلی گزینه ها حداقل معاونت استانداری یا یک استانداری مشقی را تجربه کرده بودند هر چند باز هم لرستان از آزمون و خطای آنها بی نصیب نمانده که نماد بارز آن آمار و ارقام فقر ، فلاکت، اشتغال ، ازدواج و ده ها طرح و پروژه ناتمام است .
به هر روی در سایه ضعف مجمع نمایندگان دیوار لرستان همچنان دیواری کوتاه بوده که مکان‌مناسبی برای پریدن است و این همان عارضه ای است که کارشناسان از آن به عنوان “موانع پنهان توسعه لرستان” یاد می کنند و آمد و رفت دولت ها هم در آن تاثیری ندارد…!!!

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.