فرهنگ و هنر

برگزاری مراسم بزرگداشت حافظ و هفته خوشنویسی در ازنا

آیین بزرگداشت روز حافظ و هفته خوشنویسی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در نگارخانه نقش قلم مجتمع فرهنگی هنری غدیر برگزار گردید.
کد خبر : 6712
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
برگزاری مراسم بزرگداشت حافظ و هفته خوشنویسی در ازنا

مراسم بزرگداشت حافظ و هفته خوشنویسی در ازنا برگزار شد.

به گزارش پایکاه خبری نگین اشترانکوه آیین در این مراسم که صبح امروز با حضور مسولان و هنرمندان شهرستان برگزار شد، میثم محتشم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا ضمن خیرمقدم به حاضران و تشکر از انجمن خوشنویسان برای برگزاری نمایشگاه خوشنویسی «بر آستان جانان» و تبریک هفته خوشنویسی و روز حافظ شیرازی گفت: حافظ از شاعران بزرگ قرن هشتم و قلل مرتفع شعر جهان است که ادبیات ما همواره بر خود می‌بالد که گوهری چون او را در دامان خود پرورش داده است. وی با اشاره به مقوله‌ی «فرهنگ تفأل به دیوان حافظ» گفت: این پدیده از تاثیرگذارترین اثراتی است که شعر حافظ از دیرباز تاکنون در زندگی ما ایرانیان داشته است که متاسفانه بررسی این اتفاق شگرف از جنبه ی علمی، مغفول واقع شده است که جا دارد بررسی های گسترده‌ای در این مورد صورت پذیرد. وی گفت: از آنجا که شعر حافظ ویترینی کامل از تضادهای درونی انسان است که با ظرافت ویژه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، هر انسانی در هر حالی، با تفأل بر دیوان او، نیازهای درونی خود را در اشعار حافظ می‌جوید و بر همین اساس به آن دست می یابد.
در ادامه برنامه تعدادی از هنرمندان انجمن ادبی به قرائت شعر و حافظ‌خوانی پرداختند. اجرای موسیقی توسط هنرمندان جوان ازنا نیز از دیگربخش‌های برنامه بود.
نمایشگاه خوشنویسی«بر آستان جانان» با ۲۵ اثر به همت انجمن خوشنویسان تا ۲۷ مهر پذیرای علاقمندان می باشد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.