سخن سردبیر

دیپلماسی محلی حلقه مفقوده توسعه در شرق لرستان

شرق لرستان باوجود مواهب و ظرفیت های فراوان سالهای سال است که از فقدان استراتژی مدون و بلند مدت در جهت توسعه و‌پیشرفت رنج می برد، توفیقی هم اگر حاصل شده در نتیجه گذر زمان و آیند و روند دولت ها بوده...
کد خبر : 4298
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
دیپلماسی محلی حلقه مفقوده توسعه در شرق لرستان

خبرها حاکی از برگزاری نشست راهبردی فرمانداران ۳ شهر ازنا ،الیگودرز و دورود است، فارغ از نتیجه این‌نشست و اینکه چه راهبردی برای تحقق اهداف آن اتخاذ گردیده نفس این اقدام قابل تقدیر است.
شرق لرستان باوجود مواهب و ظرفیت های فراوان سالهای سال است که از فقدان استراتژی مدون و بلند مدت در جهت توسعه و‌پیشرفت رنج می برد، توفیقی هم اگر حاصل شده در نتیجه گذر زمان و آیند و روند دولت ها بوده که البته بیشتر مواقع به دلیل عدم تدوین برنامه زمانی مشخص آنچنان به درازا کشیده که در برخی موارد دیگر فاقد توجیه است…!!!
چه بسیار مواردی که تخصیص بودجه یا پروژه ای به میزان جمعیت منوط شده در حالی که اگر گفتمان مشترکی بین این ۳ شهر وجود داشته باشد احداث مواردی همچون دانشگاه، فرودگاه، ورزشگاه ، مراکز درمانی ، مراکز صنعتی و… در یک‌ منطقه برای این‌ سه شهر توجیه پیدا خواهد کرد. بدون هیچ تردیدی بهره مندی عادلانه از یک قطب صنعتی، یک قطب دانشگاهی، یک قطب درمانی در شرق لرستان بهتر از چند شهرک صنعتی راکد یا چند دانشگاه بی رونق و یا بیمارستان بدون‌متخصص است…!!!
به هر روی این آغاز اگر مثل برخی موارد مقطعی نبوده و با مطالعات علمی و کارشناسی استمرار یابد به طور حتم پایان خوبی به همراه خواهد داشت.

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.