سخن سردبیر

ریشه برخی حوادث شهر ازنا نگاه جزیره ای به مسایل اجتماعی است

با نگاهی به آنچه در روزهای اخیر در برخی مناطق شهر ازنا رخ داد فارغ از اینکه اصل درگیری و متوسل شدن به خشونت مطلوب هیچ کس نبوده و به زیان همه طرفین ماجرا تمام خواهد شد اما‌توجه به ابعاد مختلف آن ‌می تواند جلوی تکرار آن را بگیرد.
کد خبر : 4185
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۳
ریشه برخی حوادث شهر ازنا نگاه جزیره ای به مسایل اجتماعی است

با نگاهی به آنچه در روزهای اخیر در برخی مناطق شهر ازنا رخ داد فارغ از اینکه اصل درگیری و متوسل شدن به خشونت مطلوب هیچ کس نبوده و به زیان همه طرفین ماجرا تمام خواهد شد اما‌توجه به ابعاد مختلف آن ‌می تواند جلوی تکرار آن را بگیرد …!!!
شهرک‌المهدی یا بهتر بگوییم شرکت زراعی یکی از مستعد ترین عرصه های این شهرستان است که در قلب ‌‌صدها هکتار اراضی زراعی و زیر ساخت های فراوان زمینه تبدیل به کشت و صنعت و رونق تولید و اشتغالزایی برای صدها خانوار را دارا بود اما متاسفانه تصمیمات غیرکارشناسی و خلق الساعه برخی آقایان چنان فرصتی را تبدیل به چنین وضعیتی نمود….!!!
در این‌ میان از یک سو شرکت زراعی از شرایط و مواهب زندگی روستایی محروم شد و از سوی دیگر هم‌چندان بهره ای از خدمات شهری نبرد و این موضوعی است که نه تنها شهرک المهدی بلکه مناطق اصغرآباد و چالسبار نیز از آن رنج می برند..!!!
با یک نگاه ساده به توزیع امکانات و خدمات در شهر ازنا روشن می شود ادارات و نهادها ،دستگاه قضایی و انتظامی ، نهادهای فرهنگی و فرهنگ ساز، اصناف و بازار، بانکها و خودپردازها، مطب ها و داروخانه ها همه و همه در یک طرف شهر متمرکز شده و یک‌طرف شهر از مجاورت خدمات‌ اجتماعی ‌محروم است…!!!
همین نگاه جزیره ای و توزیع نامتوازن خدمات و امکانات می تواند یکی از مهمترین دلایلی باشد که زمینه عدم رضایت عمومی ، عدم تخلیه هیجانات، عدم وجود فضای شاد، عدم مهارت اجتماعی در کنترل خشم و کاهش تاب آوری اقشار جامعه را فراهم نماید.
سخن در این باب فراوان است اما از آنجا که بیان برخی مسایل و معضلات در فضای عمومی مقدور نبوده و تشکیل جلسات و نشست های آسیب شناسی را می طلبد لذا تنها به همین نکته بسنده می کنیم: آنهایی که در همه این سالها پشت شعار عدالت خواهی و محرومیت زدایی یا خانه هایشان را به قلب امکانات بردند یا امکانات را به قلب خانه هایشان، بدانند توسعه نامتقارن تبعاتی دارد که دودش به چشم همه خواهد رفت…!!!

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.