سخن سردبیر

سخنی با وعاظ و مداحان شهر ازنا

براساس مشاهدات و آن گونه که از آمار و ارقام بر می آید با احتساب مراسمات سوم، هفتم ،چهلم و سالگرد اگر برای هر فوتی ۲۰ کیلو میوه سر گلزار آورده شود در ماه بیش از یک تن میوه در گلزار ازنا و مناطق تابعه حیف و میل می گردد...
کد خبر : 6879
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
سخنی با وعاظ و مداحان شهر ازنا

سخنی با وعاظ و مداحان شهر ازنا

ماهیانه بیش از یک تن میوه و شیرینی در گلزار ازنا و مناطق تابعه حیف و میل می شود

براساس مشاهدات و آن گونه که از آمار و ارقام بر می آید با احتساب مراسمات سوم، هفتم ،چهلم و سالگرد اگر برای هر فوتی ۲۰ کیلو میوه سر گلزار آورده شود در ماه بیش از یک تن میوه در گلزار ازنا و مناطق تابعه حیف و میل می گردد که اگر آرمستان روستاهای پرجمعیت را هم اضافه کنیم به طور حتم رقم بالاتری خواهد شد…!!!
این رخداد درحالی به وقوع می پیوندد که به گواه کارشناسان در این شهر کودکان و مادرانی داریم که به دلیل فقر مواد غذایی به خصوص ویتامین ها دچار سوءتغذیه هستند…!!!
البته ذکر این نکته لازم است که هیچ کس با خیرات مخالف نیست چه اینکه در این شرایط این گونه خیرات و نذورات می تواند جای تقدیر هم داشته باشد منتهی بحث مدیریت و نحوه انجام امور خیریه است…!!!
چنانچه موسسات خیریه پا پیش بگذارند و با رایزنی و بسته بندی به نام متوفی به صورت فاتحه ای این مواد را به دست نیازمندان واقعی برسانند به طور حتم به ثواب نزدیک تر است.
در این میان و در جهت فرهنگ سازی برای هدایت خیرات و نذورات با هدف رساندن آن به دست نیازمندان واقعی نقش جامعه وعاظ و مداحان محترم که ارتباط مستقیم با این حوزه دارند می تواند بسیار موثر باشد؛ هر چند که از سایر مراجع فرهنگی و اجتماعی نیز در جهت تولید محتوا و پیام فرهنگی مناسب برای انتقال به جامعه هدف انتظار نقش آفرینی می رود.

محسن دهقان‌نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.