سخن سردبیر

فرصت سازی یا فرصت سوزی

در همه این سالها و در جریان آیند و روند دولت های مختلف، آمارها همواره حاکی از حضور لرستان در رتبه های نخست بیکاری بوده و همچنان هم هست...
کد خبر : 5883
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
فرصت سازی یا فرصت سوزی

اراضی اردوگاه فرصتی برای اشتغال صدها جوان بیکار ازنایی

در همه این سالها و در جریان آیند و روند دولت های مختلف، آمارها همواره حاکی از حضور لرستان در رتبه های نخست بیکاری بوده و همچنان هم هست.
در چنین هنگامه ای اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری فصل مشترک شعارهای دولتمردان و مجلس نشینان بوده ، فرصتی که پیش می آید اما دست های پشت پرده دست به کار می شوند تا با واگذاری های غیر اصولی مانعی بر سر راه تولید و اشتغال ایجاد کنند که فولاد نمونه بارز آن است…!!!
نگارنده طی چند سال گذشته در جلسات مختلف اعم از کارگروه اشتغال، اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی، بسیج مهندسین و… بارها و بارها شاهد بوده ام که پیشنهادات کارشناسی فراوانی در جهت واگذاری اراضی اردوگاه به تعاونی ها و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی برای شهرک گلخانه ای که ایجاد صدها شغل مستقیم و غیر مستقیم ، رفع مشکل گرانی سبزی و صیفی در شهر ازنا و ایجاد فضای دلپذیر در ورودی شهر و… از جمله اهداف آن می باشد ، ارایه گردیده اما اکنون که زمینه تحقق آن ایجاد شده سخن از واگذاری های غیر کارشناسی و حاشیه ساز به گوش می رسد.
پیشتر هم طی یک خطای راهبردی در منطقه شهرک المهدی، شرکت زراعی که با وجود زیرساخت آماده، صدها هکتار زمین ، گاوداری صنعتی، باند فرود، راه آهن و… استعداد تبدیل شدن به کشت و صنعت نظیر جوین خراسان و هفت تپه خوزستان را داشت برای اهداف سیاسی و انتخاباتی تبدیل به منطقه مسکونی کردند که تا سالهای سال دیگر چنین فرصتی نصیب این‌منطقه نخواهد شد….!!!
با این اوصاف ضمن حمایت قاطع از مواضع دادستان ارجمند و مجمع مطالبه گران در دفاع از حقوق عمومی انتظار می رود استاندار محترم و معاونین ایشان برگ برنده ای را که بعد از ۴۰ سال روی میز آمده نسوزانند که فرمود:
مگذار که دندان زده غم ای دوست/ این سیب که ناچیده به دامان تو افتاد

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.