فرهنگ و هنر

فعالین و هنرمندان صنایع دستی حمایت می شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت؛ با پیگیری و رایزنی های انجام شده حمایت از جامعه فعال در حوزه صنایع دستی شهرستان بصورت ویژه در دستور کار این اداره قرار دارد.
کد خبر : 3794
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
فعالین و هنرمندان صنایع دستی حمایت می شوند

فعالین و هنرمندان صنایع دستی ازنا به صورت ویژه حمایت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت؛ با پیگیری و رایزنی های انجام شده حمایت از جامعه فعال در حوزه صنایع دستی شهرستان بصورت ویژه در دستور کار این اداره قرار دارد.

“نیمافرزین” در این خصوص اظهار داشت؛ در پی رفع مشکلِ برخی از صنعتگران مبنی بر عدم وجود فضای مناسب جهت تولید با مدیر یکی از مجتمع های گردشگری شهرستان مذاکرات سازنده ای صورت گرفت.

وی افزود؛ در تفاهم با بخش خصوصی مقرر شد، فضایی مناسب به صورت رایگان جهت تولید و عرضه تولیدات هنرمندان و صنعتگران در اختیار آنها قرار گیرد و دیگر هنرمندان گرامی هم می توانند با مراجعه به این اداره و ارائه درخواست از این امکان بهره مند شوند.

فرزین با اشاره به نقش هنر صنایع دستی در موضوع اشتغالزایی ارزان و پایدار و ضرورت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر ازنا، خاطرنشان کرد؛ درنشست هم اندیشی پیشنهاد ایجاد بازارچه صنایع دستی با به شهردار و اعضای شورای شهر ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت تا جایی که حمایت خود را از جامعه هنرمندان و ایجاد اشتغال پایدار بر این محور در شهرستان اعلام و مقرر شد اقداماتی خوبی در آینده نزدیک صورت گیرد.

وی یادآور شد؛ به منظور حمایت و توسعه کسب و کار فعالین این حوزه، بیمه صنعتگران و اعطای تسهیلات برای هنرمندان دارای مجوز در حال انجام است و تاکنون بیش از ۱۰ طرح و کارگاه جهت اعطای تسهیلات کم بهره به اداره کل متبوع معرفی و کار از سامانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال پیگیری و انجام میباشد و دیگر هنرمندان هم می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

تهیه و تنظیم:محسن دهقان‌نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.