سخن سردبیر

مطالبه اساسی مردم ازنا خروج راه آهن از مرکز شهر است

حساسیت راه آهن ، شرکت نفت و اداره غله  که مرکزی ترین قسمت های شهر ازنا را اشغال نموده اند از نهادهای سیاسی و امنیتی که بیشتر نیست وقتی این‌نهادها به حاشیه شهر منتقل شده اند چه دلیلی دارد که این‌مراکز برای ۲۰ سال آینده هم چنین خیالی نداشته باشند؟
کد خبر : 7090
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
مطالبه اساسی مردم ازنا خروج راه آهن از مرکز شهر است

گاهی اوقات گزارش عملکرد دادن برخی مسئولین شهر ما آدم را یاد این دیالوگ معروف می اندازد که “من بودم ، حاجی‌نصرت ، رضا‌پونصد ، علی فرصت، آره و اینا خیلی بودیم…” وقتی برای انجام کار کوچکی لیست بلند بالایی از افراد منتشر شده، دست آخر هم معلوم می شود پیگیری اصلی را فرد دیگری صورت داده است که هیچ ادعایی هم ندارد…!!!
در روزهای اخیر بر ما روشن شد که راه آهن بذل عنایت فرموده اجازه داده مردم ازنا کنار ریل قطار ماشین های شان را پارک کنند تا اندکی از ترافیک خیابان اصلی شهر کاسته شود؛ حال آن که علت اصلی ترافیک در شهر ما استقرار خود راه آهن و اشغال چندین هزار متر فضا در مرکز شهر است…!!!
نگارنده به خاطر دارم در جلسه دیدار جمعی از مردم ازنا با وزیر راه در تهران، همزمان با پیگیری جاده ازنا- اراک مطالبه دیگری مطرح شد و آن خروج راه آهن از مرکز شهر به انضمام دلایل و براهین و توجیه اقتصادی آن با توجه به ارزش ملک چندهزار متری مرکز شهر بود.
اما از آنجا که هر وزیری و هر نماینده ای که می رود ما باید پیگیری را از نقطه اول آغاز کنیم با آیند و روند افراد این طرح هم به فراموشی سپرده شد تا جایی که سطح این مطالبه اساسی به پارکینگ التماسی تنزل یافت…!!!
نمی خواهیم بگوییم این کار بی حاصل است اما به راستی تا کی قرار است ما به جای ریشه یابی و کار زیر بنایی به این گونه مُسکن ها متوسل شویم…؟
حساسیت راه آهن ، شرکت نفت و اداره غله  که مرکزی ترین قسمت های شهر ازنا را اشغال نموده اند از نهادهای سیاسی و امنیتی که بیشتر نیست وقتی این‌نهادها به حاشیه شهر منتقل شده اند چه دلیلی دارد که این‌مراکز برای ۲۰ سال آینده هم چنین خیالی نداشته باشند..؟
مضاف بر اینکه از دیدگاه پدافند غیرعامل نیز به دلایل کارشناسی فراوان زمان جابجایی این‌مراکز نه تنها فرا رسیده که دیر هم شده است.
به هر روی ضمن‌تقدیر از کسانی که برای حل مشکلات‌مردم گامی هر چند کوچک بر می دارند اما ضروری است که ما نگاه سطحی و روبنایی را با افق بلند مدت و زیر بنایی جایگزین نماییم چرا که فرمود: زان پیشتر که از سرما آب بگذرد/ با ناخدا بگو که از خواب بگذرد.

محسن‌دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.