سرویس سلامت

نقش بالای واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا

مسئول بیماریهای واگیر شهرستان ازنا گفت : واکسیناسیون نقش بسزایی در کنترل و کاهش تعداد موارد بستری و همچنین کاهش تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید داشته است.
کد خبر : 3350
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۸
نقش بالای واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا

واکسیناسیون نقش بسزایی در کنترل و کاهش موارد بستری و مرگ و میر دارد.

به گزارش پایگاه خبری نگین‌اشترانکوه:  مسئول بیماریهای واگیر شهرستان ازنا  با اعلام این‌مطلب گفت : واکسیناسیون نقش بسزایی در کنترل و کاهش تعداد موارد بستری و همچنین کاهش تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید داشته است.
نوری خاطر نشان کرد که در زمان پیک های بیماری کووید۱۹ در دو سال اخیر هرچه واکسیناسیون بیشتر انجام شده، در نتیجه مستقیما شاهد کاهش تعداد موارد بستری و مرگ ناشی از بیماری بوده ایم.
نوری افزود که در هر پیک بیماری تا قبل از شروع واکسیناسیون بطور میانگین حدود ۳۵ مورد مرگ قطعی ناشی از کووید۱۹ را شاهد بوده ایم که در پیک پنجم با وجود واکسیناسیون ۵۰درصدی جامعه هدف ، موارد مرگ به کمتر از تعداد انگشتان هر دو دست رسیده است و ماههایی بوده که موارد مرگ نداشته ایم و موارد مرگ صفر بوده است.
تعداد موارد بستری نیز در هر پیک بطور میانگین بیش از هزار نفر در ماه بوده است که در حال حاضر به کمتر از صد مورد در ماه رسیده ایم.
حال با وجود افزایش سرعت واکسیناسیون و افزایش تعداد مراکز شهری و روستایی واکسیناسیون و حتی تیم های سیار در شهرستان متاسفانه بنا به دلایل متعددی از جمله جبهه گیری های مغرضانه و هدف دار گروههای مخالف واکسیناسیون عمومی، مانع از تکمیل واکسیناسیون گروه هدف جامعه شده و هر روز تبلیغات گسترده تری را شاهد هستیم.
وی افزود در آستانه شروع پیک ششم بیماری هستیم و بر خود واجب دانستم که با دادن این آمار مقایسه ای به شهروندان محترم ازنا ، قضاوت را به خود ایشان بسپاریم و امیدواریم که مردم برای داشتن سلامتی خود و خانواده‌شان پیش قدم شوند و در تعیین سرنوشت بین سلامتی و مرگ و میر این بیماری تصمیم گیری صحیح داشته باشند و قبل از شروع پیک ششم واکسینه گردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.