خوب ، بد ، زشت

نگاهی تحلیلی به آنچه در حادثه دورود گذشت

عذر خواهی مدیرکل مدیریت بحران لرستان از نیروهای آتش نشانی بی تردید یک کار "خوب"بود. پذیرش اشتباه و اقرار به آن هیچکس را کوچک نمی کند، چه بسا باعث بزرگی افراد هم خواهد شد.
کد خبر : 6345
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
نگاهی تحلیلی به آنچه در حادثه دورود گذشت

عذر خواهی مدیرکل مدیریت بحران لرستان از نیروهای آتش نشانی بی تردید یک کار “خوب”بود. پذیرش اشتباه و اقرار به آن هیچکس را کوچک نمی کند، چه بسا باعث بزرگی افراد هم خواهد شد. پیگیری این موضوع در رسانه ها و فضای مجازی هم یک کار “خوب” دیگر بود ما نیاز داریم به چنین فضایی برای رفع ناآراستگی های اجتماعی هرچند که همیشه این طور جواب نمی دهد اما تاریشه در آب است امید ثمری هست…!
از سوی دیگر اگر معتقدیم رفتار مدیرکل یک برخورد “بد” است، مچ گیری و دمیدن در آتش اختلاف برای تسویه ی حساب های معوقه هم در چنین هنگامه ای” بد” است اینکه برخی افراد به دنبال معرکه سازی از این این‌رخداد بودند قبل از هر چیز زیبنده خودشان نبود…!!!
در کنار همه این خوبی ها و بدی ها اما آنچه ” زشت” است این است که استان ما تجهیزات کافی برای مواجهه با بحران های احتمالی نداشته باشد و مسئولیت چنین شرایطی هم از دیروز تا امروز متوجه مدیرانی است که برای خود شیرینی نزد مدیران ارشد کشور همه چیز را گل و بلبل جلوه داده و به جای آسیب شناسی و محرومیت زدایی ، وارونه نمایی و عملکرد سازی می کنند…!!!
این‌حادثه با در نظر گرفتن همه ابعادی که داشت می تواند فرصتی باشد برای توزیع عادلانه امکانات و انعکاس واقع بینانه کمبودهای مناطق مختلف استان با توجه به این اصل که لرستان فقط یک شهر یا یک سوی گردنه نیست، آتش که آمد تر و خشک با هم می سوزند …!!!
در پایان زحمات کلیه افرادی که در هر جایگاهی تلاش کردند حادثه ای به این‌گستردگی با حداقل خسارت ممکن مدیریت بشود‌ شایسته تقدیر است ؛ باشد که دیگر بار از کارهای خوب به خوبی یاد کنیم، بدی ها را بخشیده و جلوی تکرار زشتی ها را بگیریم چرا که فرمود: علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد….!!!

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.