پژوهش محور برنامه های شورای فرهنگ عمومی لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، گفت: پژوهش محوری در راس برنامه های شورای فرهنگ عمومی استان قرار دارد.
کد خبر : 872
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۷:۴۰
پژوهش محور برنامه های شورای فرهنگ عمومی لرستان

به گزارش پایگاه خبدی،تحلیلی نگین اشترانکوه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمد حسین فتایی، مدیر کل صبح امروز به همراه معاون هنری و مطبوعات، مسئولین ستادی و کارشناس شورای فرهنگ عمومی اداره کل با هدف تدوین برنامه های این شورا در سال جاری با حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد دیدار کرد.

وی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور و تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری، ده برنامه مجازی جهت اجرا در سطح استان طراحی شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصرح کرد: بررسی راهکارهای تبیین و تحقق ابعاد مختلف بیانیه گام دوم و شعار سال در سطح جامعه و همچنین بررسی شیوه های کاهش آسیب های اجتماعی، مهمترین اولویت های شورای فرهنگ عمومی در سال ۹۹ است و در همین راستا کارگروه های تخصصی در ذیل شورا تشکیل شده تا با تحقیق و پژوهش و استفاده از ظرفیت نخبگان و فرزانگان استان راهکارهای مناسب در این خصوص تدوین گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، رییس شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این دیدار با اشاره به تلاش نظام سلطه برای ضربه زدن به اسلام و جوامع اسلامی، گفت: نظام سلطه نزدیک به ۲۵۰ سال تمام امکانات انسانی و مادی خود را برای مقابله با دین اسلام مصروف نمود اما شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی با تدبیر و هوشمندی حضرت امام (ره) و جانفشانی مردم، در سال ۱۳۵۷ تمام این نقشه ها را خنثی نمود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: مدیریت جهادی کلید حل بسیاری از مشکلات امروز کشور ماست و در همین موضوع اخیر شیوع ویروس کرونا اگر مدیریت جهادی نبود، موفقیت های کنونی محقق نمی شد.

امام جمعه خرم آباد ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی باید به گونه ای حرکت کند که نتیجه تصمیمات آن در سطح جامعه مشهود باشد و در این راه باید از ظرفیت فرزانگان و صاحب نظران حوزه های مختلف بهره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی سپس با بیان این نکته ارزشهای انقلاب باید در ارکان مختلف جامعه نمود داشته باشد، خاطر نشان ساخت: اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نباید در حلقه جلسات و همایش‌ها محصور بماند و باید در عمل نیز نمود پیدا کند و نقش شورای فرهنگ عمومی در این زمینه بسیار پررنگ است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.