فرهنگ و هنر

پیگیری برگزاری جشنواره اتودهای نمایشی درازنا

برگزاری جشنواره «اتودهای نمایشی» در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا پیگیری شد.
کد خبر : 6688
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
پیگیری برگزاری جشنواره اتودهای نمایشی درازنا

 

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: صبح امروز دیدار رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا با مدیرکل هنرهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.
در این نشست که با هدف احیای جشنواره منطقه‌ای «اتودهای نمایشی» برگزار شد، میثم محتشم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا ضمن ارائه‌ی پیشینه‌ی جشنواره اتودهای نمایشی گفت: این جشنواره به ابتکار هنرمندان نمایش شهرستان ازنا برای اولین بار در کشور پی ریزی و تا سال ۱۳۹۸ چهار دوره استانی و چهار دوره به صورت منطقه‌ای با حضور چهره‌های شاخص هنر نمایش کشور برگزار گردیده که در سالهای اخیر به دلیل گسترش کرونا و عدم تامین بودجه لازم برگزار نگردیده است.
وی گفت: انتظار هنرمندان شهرستان ازنا این است که این جشنواره‌ که محل بروز خلاقیت هنرمندان نمایش است، با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی به سطح ملی ارتقا یابد.
محتشم گفت: یکی از موانع برگزاری این جشنواره در سالهای گذشته، عدم برخورداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا از سالن آمفی‌تئاتر تخصصی بوده که خوشبختانه در هفته دولت، سالن این اداره با حمایت فرماندار شهرستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افتتاح گردیده و به همین دلیل بستر لازم برای برگزاری این برنامه و دیگر جشنواره‌ها و همایش‌های فرهنگی هنری کاملاً فراهم می‌باشد.
در این دیدار دکتر کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از پایه گذاری این جشنواره‌ی بدیع و پیگیری جهت برگزاری آن در هفته‌های اخیر گفت: یکی از سیاست های این اداره حمایت همه جانبه از میزبانی مناطق محروم و شهرهای کوچک کشور است تا علاوه بر تمرکز زدایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری، استعدادهای نهفته در مناطق محروم نیز شکوفا و به عرصه‌ی فرهنگ و هنر کشور معرفی شوند.
وی گفت: بررسی سوابق این جشنواره نشان می‌دهد که شهرستان ازنا در عرصه‌ی هنر و به ویژه نمایش، از پتانسیل‌های قدرتمند کشور است که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند باعث کشف استعدادهای جدید و معرفی آنان به فضای نمایش کشور شود.
در ادامه‌ی این دیدار دکتر نظری گفت: قطعاً این جشنواره مانند سالهای گذشته در ردیف جشنواره‌های مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.