سخن سردبیر

چرا آقای نماینده دوباره تکرار نشد؟

در نگاه منطقی و دیدگاه کارشناسی یک اصل اثبات شده است چه اینکه بسیاری از مناطق که نمایندگان آنها چند دوره پیاپی تکرار شده اند نسبت به نمایندگان تک دوره ای ، نتایج بهتری دریافت نموده اند اما چرا در دیار ما این گونه نمی شود؟
کد خبر : 7346
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
چرا آقای نماینده دوباره تکرار نشد؟

 

در ابتدای کارزار انتخابات جناب آقای دکتر گودرزی در قالب یک فایل تصویری یکی از دلایل خود برای ثبت نام را این گونه قلمداد نمود که ” اصل بر تکرار نماینده است”
البته این سخن در نگاه منطقی و دیدگاه کارشناسی یک اصل اثبات شده است چه اینکه بسیاری از مناطق که نمایندگان آنها چند دوره پیاپی تکرار شده اند نسبت به نمایندگان تک دوره ای ، نتایج بهتری دریافت نموده اند اما چرا در دیار ما این گونه نمی شود؟ آیا تقصیر از مردم است یا از عملکرد نماینده ها…؟!!!
آیا سیاسیون مقصرند یا طایفه ها…؟!!
در تحلیل چرایی این موضوع ابتدا باید نگاهی به آمار و ارقام انداخت؛ براساس آمار منتشر شده با همین میزان‌مشارکت و بدون احتساب آرای باطله و تخلفات انتخاباتی کاندیداهای منتسب به طوایف مختلف بیش از ۵۰ هزار رای داشته اند یعنی بیشتر از آرای خیلی احزاب و جریانات شناسنامه دار استان، اما به راستی چرا این حجم از مشارکت منتج به نتیجه نمی شود؟ زیرا صرف مشارکت کافی نیست ،مشارکت لازم است که آگاهانه باشد، با برنامه باشد ، همگرایی داشته باشد ؛ اما آیا در میدان عمل چنین بود؟ پاسخ روشن است : خیر…!!!
پرسش اینجاست که شما به عنوان یک استادجامعه شناس در طول این ۲۰ سال برای ایجاد وحدت و ارتقای سطح بینش سیاسی و انتخاباتی چه کردید؟ کدام انجمن، کدام تشکل و کدام کارگروه را در جوامع محلی تشکیل دادید…؟!!!
فرموده اید که اهل نظر درخصوص پدیده خرید رای نظر بدهند آری خرید رای بد است ولی از سر استیصال است؛ اعتراف یک کاندیدا به توخالی بودن خویش است اما نگارنده پدیده هایی نظیر “شارلاتانسیم انتخاباتی” آنجا که افراد خود را بیشتر از آنچه هستند نشان می دهند و تاثیر “فئودالیسم انتخاباتی” آنجا که افراد جایگاهی ویژه را سهم خود دانسته و بچه های کشاورز و کارگر را تا ابد به چشم طرفدار می بینند ؛ بسیار مضرتر از آسیب های دیگر می پندارم.

آری برادر ارجمند طایفه خوب است  منتهی بستگی دارد چه کسی و به چه چشمی طایفه را ببیند با نگاه راهبردی یا نگاه ابزاری…!!!
سخن در این باب فراوان است اما در این‌مجال هدیه ما به شما و همه نمایندگان ادوار این بیت صائب است که فرمود: نخلی که برارنده خود را نشناسد/ سرپیش فکندن ثمر پیش رس اوست.

محسن دهقان‌نژاد

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.