تولید دانش بنیان

کم توجهی به نخبگان مانع تحقق شعار سال در ازنا

در نیمه دوم فروردین شعار سال در کانون توجه مدیران قرار گرفته از بنرها و پارچه نوشته ها تا سربرگ ادارات و موضوع جلسات پر می شود از جملاتی با‌محوریت شعار سال، در مقام عمل اما بسنده کردن به این شیوه هیچگاه کافی نبوده و نخواهد بود.
کد خبر : 4058
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کم توجهی به نخبگان مانع تحقق شعار سال در ازنا

 

به رسم هر سال اندکی پس از تعطیلات نوروزی و در نیمه دوم فروردین شعار سال در کانون توجه مدیران قرار گرفته از بنرها و پارچه نوشته ها تا سربرگ ادارات و موضوع جلسات پر می شود از جملاتی با‌محوریت شعار سال، در مقام عمل اما بسنده کردن به این شیوه هیچگاه کافی نبوده و نخواهد بود.
برای تبیین این موضوع بد نیست نگاهی به گذشته داشته باشیم و ببینیم درصد تحقق شعار سال قبل و سالهای قبل از آن چه میزان بوده تا روشن بشود اگر ضعفی هست‌ایراد کار از کجاست…!!!
امروز به وضوح مشخص شده بسیاری از طرح های نیمه کاره و اهداف محقق نشده در شهر ما به خاطر خطای محاسباتی و کافی نبودن فرصت‌مطالعاتی در روز نخست بوده است، در نگاهی واقع بینانه کم توجهی به نخبگان وصاحبان فکر و اندیشه در عرصه های مختلف یکی از این عوامل است که اوج آن را می توان در ترکیب جلسات و کارگروه ها مشاهده نمود..!!!
نگاهی کوتاه به آرشیو تصاویر جلسات و کارگروه ها در همه این‌سال ها حاکی از حضور چهره های ثابت و تکراری می باشد حال آن که اگر دانش محوری در دستور کار باشد در هر حوزه ای این دانش پژوهان و افراد متخصص همان حوزه هستند که می توانند در جهت‌ حل مشکلات ایده و راهکار بدهند…!!!
جدای از مراکز علمی و دانشگاهی در خود ادارات هم افراد با تجربه و تحصیل کرده فراوانی وجود دارند که متاسفانه یا به مراکز حاشیه ای رانده شده یا در اتاقی دربسته قرار گرفته اند که مبادا در باز شود، دیده شوند بلکه پسندیده شوند و جای رییس اداره را بگیرند…!!!
این درحالی است که مراکز و سازمان های موفق علاوه بر استفاده بهینه از سرمایه نیروی انسانی داخلی در مواردی که نیاز به دانش و تجربه باشد، کارشناسان میهمان و مشاور را از دور و نزدیک فرا می خوانند تا از دانش و تجربه آنها در موضوع مورد نظر بهره بجویند.
از دریچه دانش مدیریت نیز شاخص شناخت یک مدیر موفق سطح علمی و تجربی تیم او اعم از معاونان و مشاورانش می باشد چرا که فرمود: هم نشینت به بود تا تو از او بهتر شوی …!!!

محسن دهقان نژاد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.