عسگری بخشدار مرکزی ازنا

یکصدایی مسئولان در حل مشکلات روستای کمندان/”چرخ میرزایی” مکان جدید احداث روستای کمندان

از ابتدای شروع پروژه ساخت سد کمندان یکی از مسائل مهم در اجرای پروژه سد کمندان احداث روستای جدید بوده که متاسفانه از همان ابتدا بدرستی به آن پرداخته نشد.
کد خبر : 2411
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
یکصدایی مسئولان در حل مشکلات روستای کمندان/”چرخ میرزایی” مکان جدید احداث روستای کمندان

بخشدار مرکزی شهرستان ازنا گفت؛ محوریت فرمانداری ازنا و مصوبات شورای تامین شهرستان در پیگیری خواست اهالی نشان از یکصدا بودن مسئولین برای پایان دادن به مشکلات مردم روستای کمندان دارد و امیدواریم با تعامل خوب اهالی نتایج نهایی یعنی تثبیت مکان جدید روستا بزودی حاصل شود.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: حبیب ا.. عسگری در گفتگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای شروع پروژه ساخت سد کمندان یکی از مسائل مهم در اجرای پروژه سد کمندان احداث روستای جدید بوده که متاسفانه از همان ابتدا بدرستی به آن پرداخته نشد.

بخشدار مرکزی شهرستان ازنا عنوان کرد؛
این مهم از اواخر سال ۹۷ با جدیت پیگیری شد بطوریکه از بهمن ۹۷ تاکنون دو مکان به انتخاب اهالی روستا مورد مطالعه قرار گرفت یکی سرمران بالای سد که مطالعات آن توسط شرکت آب منطقه ای انجام و نتایج آن منفی اعلام شد و دیگری منطقه چرخ میرزایی کنار تاج سد واقع در عرصه های ملی که مطالعات آن توسط بنیاد مسکن انجام و نتایج آن مثبت اعلام شد.

وی درهمین راستا بیان کرد؛

کارشناسان بنیادمسکن امکان ساخت و ساز را بلامانع اعلام کردند و متعاقبا طرح هادی روستا تهیه و اعتبار لازم برای آماده سازی منطقه مذکور برآورده شد که البته اطلاعات تکمیلی به آگاهی اهالی خواهد رسید.

عسکری با اشاره به پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولان برای تحقق مطالبات مردم روستای کمندان هم گفت؛
با توجه به اینکه متولی این پروژه شرکت آب منطقه ای است و مردم به نوعی مطالبات خود را باید از شرکت مذکور پیگیری نمایند اما مسئولین شهرستان ازنا نیز با توجه به ظرفیت خود برای کمک به برآورده شدن مطالبات اهالی و همچنین پیشبرد پروژه، مسائل مرتبط با پروژه احداث سد شامل ساخت سد، جابجایی روستا و پیگیری تملک روستای فعلی را با جدیت دنبال نمودند.

وی تصریح کرد؛

در این راستا تاکنون دهها جلسه با حضور مسئولین آب منطقه ای و اهالی روستا برگزار شده است که پیشرفت فیزیکی قریب به ۹۰ درصدی ساخت سد و مشخص شدن مکان جدید روستا و تعیین هیات کارشناسی برای قیمت گذاری مستحدثات اهالی حاصل این پیگیری ها می باشد.

بخشدار مرکزی شهرستان ازنا خاطرنشان کرد؛

برنامه ریزی برای پیگیری و به نتیجه رساندن زحمات دستگاههای مسئول وهمچنین رفع دغدغه از اهالی محترم روستای کمندان با محوریت فرمانداری در حال انجام است که اولین جلسه پس از اقدامات ذکر شده در روزهای اخیر چنانچه مشکل خاصی پیش نیاید با دستگاههای مسئول برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد؛

تلاش مسئولین در دو سال اخیر در بحث جابجایی روستا، برآورده شدن خواست اهالی بود به همین دلیل معرفی مکان روستا با رای و انتخاب اهالی صورت گرفت و اصرار اهالی برای اسکان در بالا دست سد اگر چه مغایر دستورالعمل ها بود و مسئولین استانی دستگاههای مرتبط با این درخواست ها مخالفت میکردنداما مطالبه مردم دنبال شد تا به این نتیجه مطلوب رسید.

عسگری دست آخر افزود؛

محوریت فرمانداری ازنا و مصوبات شورای تامین شهرستان در پیگیری خواست اهالی نشان از یکصدا بودن مسئولین برای پایان دادن به مشکلات مردم روستای کمندان دارد و امیدواریم با تعامل خوب اهالی نتایج نهایی یعنی تثبیت مکان جدید روستا حاصل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.