استاندار لرستان خبرداد:

۲۰ هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری شد

استاندار لرستان گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان در طول فعالیت دولت سیزدهم به ویژه یکسال گذشته از طریق منابع مختلف و یا کمک دولتی در این استان سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر : 5197
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
۲۰ هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری شد

خرم‌آباد – ایرنا – استاندار لرستان گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان در طول فعالیت دولت سیزدهم به ویژه یکسال گذشته از طریق منابع مختلف و یا کمک دولتی در این استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزهرش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: “فرهاد زیویار” در گفت و گو با ایرنا افزود: منظور از سرمایه گذاری نه تنها منابع دولتی بلکه تسهیلات و آورده بخش خصوصی است که با تجمیع، منجر به رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه می شود.

وی اظهار کرد: طی فعالیت دولت سیزدهم به ویژه یک سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی، منابع دولتی، تسهیلات ارزی و ریالی در لرستان سرمایه گذاری شد و دولت علاوه بر کمک مالی، در روند صدور مجوزها و رفع موانع تولید نیز تلاش بسیاری کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۸ به منظور اشتغال و رونق تولید به واحدهای تولیدی، اقتصادی و صنعتی کوچک و متوسط در لرستان پرداخت شد.

استاندار لرستان در خصوص میزان اشتغال استان حاصل از این سرمایه گذاری ها گفت: این رقم بین ۲۷ تا ۲۸ هزار نفر عنوان شده است که باید با رصد میدانی به درستی راستی آزمایی شود اما به طور قطع، ۶ هزار نفر از این تعداد اشتغال پایدار و دائم واحدهای تولیدی و استخدام دولتی است .

زیویار با اشاره به اینکه هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی برای اجرای ۱۷۵ مصوبه سفر پارسال رییس جمهور به استان لحاظ شده است بیان کرد: دولت در این مدت نقش تسهیلگری خود را به خوبی ایفا کرده است تا جریان کار تولید و اشتغال برای بخش خصوصی راحت شود.

وی گفت: در این مدت مشکلات آب معدنی بیشه با سرمایه گذاری شرکت مینو برطرف شد و این واحد نیمه فعال توسعه یافت و ماشین سازی خرم آباد نیز با ۲۰۰ نفر معادل ۲ برابر ظرفیت گذشته فعال شده است.

به گفته وی همچنین مشکلات حقوقی عظیم خودرو بروجرد برطرف و مجوز این واحد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به متقاضی اعطا شد که این واحد آماده تولید شده است و تا سال آینده امکان تولید ۳۰ هزار دستگاه را خواهد داشت.

استاندار لرستان با اشاره به رفع مشکلات و توسعه واحدهایی چون سیلیکون متال بروجرد و آهک هیدراته پلدختر افزود: همچنین تولید سالانه نساجی بروجرد از ۱۵ میلیون متر طولی در سال به ۲۵ میلیون متر رسیده و هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در این واحدد شاغل هستند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.