امام جمعه ازنا تاکید کرد:

 برگزاری نمازجمعه مجازی در شرایط کرونا یک بدعت و شیطنت است

حجت الاسلام سپهوند با اعلام این‌ مطلب افزود: اگر اهداف نماز جمعه محقق شود خروجی آن یک توسعه همه جانبه است که مدینه فاضله ایجاد می کند حرکت بی نظیری که هر آنچه انسان ها از کمال و رشد می خواهند آنجا تامین می شود.
کد خبر : 1632
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
 برگزاری نمازجمعه مجازی در شرایط کرونا یک بدعت و شیطنت است

 

امام جمعه شهرستان ازنا‌گفت؛ اگر اهداف نماز جمعه محقق شود خروجی آن یک توسعه همه جانبه است که مدینه فاضله ایجاد می کند حرکت بی نظیری که هر آنچه انسان ها از کمال و رشد می خواهند آنجا تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی نگین اشترانکوه ؛ حجت الاسلام علی سپهوند امام جمعه شهرستان ازنا به مناسبت پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه بعداز انقلاب اسلامی گفت:
نماز جمعه نه تنها در روایات و احادیث اسلامی و آموزه های دینی مطرح شده بلکه در قرآن کریم بصورت شفاف اشاره و برحضور در نماز جمعه تصریح شده است.

امام جمعه ازنا عنوان کرد؛

در قرآن کریم آیات شریفه سوره مبارکه جمعه به صراحت اشاره شده به اینکه بشتابید بسوی نمازجمعه و نظر صحیح تر این است که با تلاش و بستر سازی زمینه حضور در نماز جمعه را توام با بصیرت آماده کنید و این خطاب به موُمنین است کسانی که دل در گرو احیای ارزش های دینی دارند.

وی نمازجمعه را رهاورد امام راحل دانست و در ادامه بیان کرد؛

نمازجمعه یک کنگره و پایگاه عظیم وفاق ملی و مذهبی است یک میعادگاه عبادت وجود دارد که در واقع ابعاد مختلفی را می توان در مزیت آن مطرح نمود لذا یکی از رهآوردهای مبارک امام راحل درنظام مقدس جمهوری اسلامی نهآدینه کردن تقویت این پایگاه الهی بود اگر چه نماز جمعه در متون دین وجود داشت و قبل از انقلاب اسلامی نیز بطور ضعیف و موردی در برخی جاها برگزار می شد.

حجت الاسلام سپهوند گفت؛

امام خمینی رحمه الله علیه با نظر بلندی که در رابطه با انقلاب اسلامی و راسخ کردن احکام الهی داشت از این حقیقت پرده برداشت و مسئله نماز جمعه را جزء نخستین دستورات کاری خود قرار داد ازاینرو نماز جمعه مزایای فراوان دارد یک حرکت عبادی سیاسی درعین حال نجوا با ذات اقدس الهی است مسئله ارتباطات اجتماعی، گفتمان فرهنگی و حمایت از مستضعفین و تقویت مباحث اقتصادی در یک توسعه متوازن و همه جانبه را در برگزاری نماز جمعه انسان می بیند.

وی با اشاره به اهداف نمازجمعه تصریح کرد؛

اگر اهداف نماز جمعه محقق شود خروجی آن یک #توسعه_همه_جانبه است که مدینه فاضله ایجاد می کند حرکت بی نظیری که هر آنچه انسان ها از کمال و رشد می خواهند آنجا تامین میشود عهد و میثاق است آغاز مبارکی که با تاسی عملی به آن دستورات فرهنگی پایگاه اعتقاد و اتحادی تشکیل میشود که می توان به اهداف عالی در جامعه رسید و بهترین جامعه متمدن را با گرا و نگاه به کنگره نماز جمعه بدست آورد.

امام جمعه ازنا دراین خصوص خاطرنشان کرد؛

یکی از کار ویژگی های نماز جمعه بیان مشکلات جامعه در ابعاد مختلف میباشد #تریبونی است که صدای مظلومان عالم و مستضعفین را عالمگیر میکند درواقع بیان واقعیت ها، مشکلات و دفاع از #حریم_ولایت است نماز جمعه گفتمان انصاف و عدالت و متعلق به همه اقشار است همه سلایق و ادیان را در بر می گیرد.

وی با این بیان اظهار داشت؛

خطبه های نماز جمعه باید آنچنان جامعیت داشته باشد که فراگیر به پهنای عالم بشریت در دنیا باشد پایگاه هایی مثل نماز جمعه با توجه به جهانی بودن اسلام صدور حاکمیت اسلام به جهان است.

حجت الاسلام سپهوند با اشاره به تعطیلی نمازجمعه با توجه به بیماری کرونا یادآور شد؛ آنچه تحت عنوان پروتکل های بهداشتی یا دستورالعمل ها مطرح است فراگیر و لازم الاجرا است فقط بعد محافل و مناسک مذهبی را در بر نمی گیرد همه معاش بشریت را در برگرفته معهذا نکات بهداشتی در ابعاد مختلف باید رعایت شود که آن پازل شخصیتی انسان در این بحران جهانی حفظ شود نماز جمعه هم به تبع یکی از ابعاد این کار است بنا است در این شرایط سخت با توجه به موقعیت شناسی که یک علم است بر اساس شرایط برنامه ریزی و تدوین کنیم.

امام جمعه ازنا با تاکید بر رعایت توصیه های پروتکل بهداشتی افزود؛

فاصله گزاری اجتماعی در همه ابعاد جامعه باید رعایت شود از پویایی های دین اسلام موضوع شناسی و موقع شناسی است که کار را به متخصص وا می نهد لذا ما نیز از اصول تبعیت می کنیم و با امید بخدا و رعایت ها از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام سپهوند سپس درسخنی دیگر برگزاری مجازی خطبه های نمازجمعه را بدعت برشمرد و گفت؛

تریبون های مجازی نمی تواند جایگزین تریبون نماز جمعه شود نه اجازه شرعی است و نه پذیرفته شدنی آنچه که مطرح است در شرایط موجود از تجمعات دوری کنیم اما در مواقعی از ظرفیت های دیگر استفاده شود فضای مجازی در نماز جمعه یک بدعت و پیشنهاد آن شیطنت است البته اسلام در تقابل با علم نیست با قالب های نو و هنری می توان برای توسعه کارهای بسزایی انجام داد اما کار عبادی باحضور همه جانبه مردم در جایگاه خود باید رفیع و استوار گردد.

✍سعیدپوریان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.