سخن سردبیر

شرحی بر حوادث اخیر شهر ازنا

در مواجهه و پذیرش مسایل ما در یک رویکرد منفعلانه می توانیم سکوت کنیم و منتظر حادثه بعدی باشیم و هم‌اینکه می توانیم با آسیب شناسی و تحلیل ابعاد مختلف حوادث از تکرار آنها‌جلوگیری نماییم ...!!!
کد خبر : 1857
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
شرحی بر حوادث اخیر شهر ازنا

 

پرداختن به موضوع تبعیدگاه شدن برخی مناطق اگر چه سبب شد تا ما تذکر کتبی دریافت کنیم اما همین که در تمام سطوح شهری ،استانی و کشوری مسئولان قضایی تبعیدگاه بودن شهرهای مذکور از جمله ازنا را تکذیب کردند ،برای ما یک برگ برنده بود زیرا این موضوع ولو در حد شایعه هم می توانست برای شهر ازنا تبعات منفی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی به همراه داشته باشد.
در یکی دوهفته ای که از این ماجرا‌ می‌گذرد اما رخدادهای جدیدی در شهر ازنا به وقوع پیوسته اند که اگر بخواهیم بر مبنای توصیه ها و تذکرات اقدام کنیم موضع ما باید سکوت باشد ولی به تجمع جلوی فرمانداری که بنگریم درخواهیم یافت عدم ‌پرداختن به مسایل فقط پاک‌کردن صورت مساله است چه این که تحلیل و بررسی موضوعات این چنینی تنویر افکار عمومی را در پی دارد نه تشویش آنها را…!!!
نگارنده به تحقیق بر این باور است که ریشه مشکلات رخ داده در هفته های اخیرشهر ازنا ‌آنجا که عدم مهارت‌ ” نه” شنیدن یک جوان در خواستگاری از دختر مورد علاقه اش منجر به درگیری و مرگ‌ وی می شود ، آنجا که عدم‌ مهارت شهروندان در سرمایه گذاری منجر به نارضایتی و درگیری آنها می شود، آنجا که عدم استفاده از ‌تجهیزات ایمنی سبب تصادف منجر به فوت می شود همه و همه ریشه فرهنگی و اجتماعی دارند نه جنایی و امنیتی…!!!!
در مواجهه و پذیرش این صورت ‌مساله ما در یک رویکرد منفعلانه می توانیم سکوت کنیم و منتظر حادثه بعدی باشیم و هم‌اینکه می توانیم با آسیب شناسی و تحلیل ابعاد مختلف حوادث از تکرار آنها‌جلوگیری نماییم …!!!
بی تردید در این مسیر، گسترش دامنه نگاه شورای فرهنگ عمومی از حوزه شهری به حوزه های روستایی و عشایری می تواند نخستین گام یک اقدام علمی و کارشناسی در جهت‌پیشگیری از جرایم باشد.
این رویکرد انتخابی است که خواسته یا ناخواسته شرایط و حوادث پیش روی مسئولان مربوطه قرار می دهد، اما اگر هم گمان می کنند ، مشکلات عالم ‌اسلام با سکوت یا توبیخ و تذکر به ما حل می شود “فذکر اِن نفعت الذکری”

محسن دهقان‌نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.