سخن سردبیر

نقدی بر یک عزل و نصب شبانه

بدون هیچ تردیدی ثبات در مدیریت یکی از ارکان ثابت شده علم‌مدیریت است که برای تحقق اهداف و اجرای برنامه های یک سازمان دارای بازه زمانی تعریف شده است در استان ما اما به نظر می رسد سازمان اوقاف و امور خیریه حداقل در شهرستان ازنا چنین رویکردی ندارد...!!!
کد خبر : 1655
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
نقدی بر یک عزل و نصب شبانه

علل و عوامل بی ثباتی در مدیریت موقوفات ازنا چیست؟

بدون هیچ تردیدی ثبات در مدیریت یکی از ارکان ثابت شده علم‌مدیریت است که برای تحقق اهداف و اجرای برنامه های یک سازمان دارای بازه زمانی تعریف شده است در استان ما اما به نظر می رسد سازمان اوقاف و امور خیریه حداقل در شهرستان ازنا چنین رویکردی ندارد…!!!
اکنون سال های سال است که از شهرستان شدن ازنا می گذرد اما با وجود موقوفات فراوان همچنان اراده ای هست که ازنا حیاط خلوت سایر مناطق باشد که نگاهی به نوسانات چند سال اخیر این حوزه گواه این‌ مدعی است…!!!
از بقعه امامزاده قاسم گرفته تا شاه غیب و پیرعباد تا اراضی دربند و چرخستانه تا برخی مراکز درمانی و خدماتی همچون درمانگاه امیرقاسم خان فولادوند موقوفات ازنا هر کدام شرایطی دارند که تا مدیری به چند و چون مسایل آن واقف می شود غزل خداحافظی را برای او روی صحنه می برند آن هم صحنه ای بدون تماشاچی…!!!
از دیگر سو چنانچه تصمیمی دارای پشتوانه قانونی و مطالعه کارشناسی بوده باشد اجرای آن نیاز به عزم مدیران دارد نه عزل آنها…!!!
اکنون سوال پیش روی افکار عمومی آن است که در این بین خواسته یا خواسته های چه کسانی محقق نشده که با‌این دستپاچگی اجتماعی اقدام به عزل مدیری نموده اند که هنوز چند ماه ازانتصاب وی توسط خود آنها نگذشته است…؟!!!
اگر به راستی طرحی در جهت منافع مردم است چرا در مورد آن‌شفاف سازی نمی شود؟ اگر قرار است منافعی در پی داشته باشد قطعا باید مردمان همان منطقه در اولویت بهره مندی باشند اما در سایه عدم شفافیت هیچ تضمینی برای تحقق این موارد نیست!!!
بی تردید اینگونه رفتارهای پر ابهام چنانچه با پاسخ قانع کننده ای از سوی مدیران استانی همراه نباشد ایشان را در همراهی افکار عمومی دچار مشکل خواهد نمود ما نیز ممکن است در مواردی اختلاف سلیقه داشته باشیم اما آنجا که بحث منافع عمومی شهرمان در میان باشد تابع خط کشی های سیاسی نخواهیم بود.

با احترام
محسن دهقان نژاد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.